onsdag 27 oktober 2010

Vi vet var tomten bor! Gör du?

Idag tänkte jag bjuda på lite collage av bilder från vår senaste skogspromenad...

Hösten är en vacker tid även om den frestar på eftersom det bara blir mörkare och mörkare... Man får försöka ta vara på de soliga dagarna och göra det bästa av dem för att klara av resten!



I "våran" skog finns både apor och tomtar... Ni trodde väll inte att tomten bodde vid nordpolen va?

Jag brukar ta med mig barnen på skogspromenader och hittar då på den ena sagan efter den andra... Tomten, han bor under den största granen i vår skog och hela året går vi och hälsar på honom med jämna mellanrum för att ge lite gåvor (eller få!). Där under granen har vi lämnat nappar, fått påskägg och små julklappar, lämnat av en vilsen snigel som var på väg för att hälsa på tomten, delat med oss av de blåbär vi plockar och mycket mer. Tänk vad som kan hända under en gran! Barnen blir alltid dämpade och smyger försiktigt in under granen när vi hälsar på. Alla viskar och vår tokiga hund får berätta för tomten vad vi har för ärende eftersom tomten kan prata med djuren.
Tor är för övrigt hunden som Bo tittar förskräckt på när han hänger i ett träd på bilden här under... (Hmmmhmmm)



Ha en solig härlig dag!

Kram

Anna

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med dessa små äventyr med barnen i skogen. Jag älskar att ströva omkring med barnen och utforska en massa spännande saker. det är alltid ett äventyr när man går där, man ser saker och fantiserar om allt möjligt. Hmmm---har inte tänkt på att tomten bor där ute också.. =)

    Ha en underbar HÖSTdag

    kramar @nette

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har på era promenader!
    Som liten var jag mycket i skogen och det har jag haft glädje av hela livet!
    KRam

    SvaraRadera
  3. Så mysigt!! Här har vi bara tomtar på loftet :)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter.. Klart tomten bor där det har ni ju fått bevis på med paketer ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder från en härlig höstpromenad, jag gillar hösten även om det blir mörkare, men det är så vackert med alla starka färger.

    Härligt med barnens tro på tomten och att man kan lämna nappar och annat i skogen :)

    Hoppas du haft en bra dag

    Kramar Bella

    SvaraRadera