tisdag 26 oktober 2010

Nu är jag sådär löjligt nöjd igen!



Vet faktiskt inte vad jag ska säga... Börjar nästan bli lite rädd för mig själv *haha*.



Var tusan fick jag idén till att putsa väggen från första början? Många har skeptikerna varit innan vi började, och många har de varit som efter ett besök fått lov att erkänna att de hade fel.



Klockan är nyinköpt. Visarna är mässingsfärgade så de passar hur bra som helst ihop med ljuskronan från Skultuna mässingsbruk vi har hängande över bordet.

Trots att jag är så nöjd med resultatet så skulle jag inte rekommendera någon som aldrig har putsat förr att ge sig på en hel vägg på en gång... Hua, vilket jobb det var! Jag tror inte att risken är övergripande att vi kommer att putsa fler väggar här hemma ännu på några år...

Ta hand om er!

Anna

22 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert. Jag älskade den lilla putsade väggen bakom min kamin och en hel vägg som den ni har gjort är ju som en dröm. Otroligt fint!
    Var nöjd och njut hela dagen!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera
  2. Men jäklar, så snyggt det blev!
    Ha en fin dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Vilken skön känsla när man känner sig nöjd med något. Det blev rikigt snyggt!
    Kan tänka mig att det var svårt att få till den bra, men det lyckades ni med.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Så otroligt vackert, du bör verkligen känna dig nöjd ja, det tycker jag också! Väldigt, väldigt harmoniskt!

    SvaraRadera
  5. Oj så vackert de blev. Ska du vara nöjd med! =)

    Ha en bra tisdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jätte snyggt! Och extra kul när man kan överbevisa de skeptiska som inte vågar själva. Det är det här som gör ett personligt hem!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så jäkla fint det blev!!!!!! Det var nog mycket jobb och kladd kan jag tro, men mycket snyggt:))))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är riktigt rysligt nöjd...:) Det ser fantastiskt bra ut. Putsade väggar är inte att förakta; mer livfullt helt klart!!!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  9. Så jäkla snyggt.. Men förstår att det var ett himla jobb, men du fick ju lön för mödan.. det är så läckert..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vansinnigt snyggt! (Man glömmer så lätt den jobbiga processen, - snart är du nog igång med något nytt, hehe!)
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Åååå himmel så snyggt det blev! HELT i min smak!

    SvaraRadera
  12. Urläckert!
    Förstår att du är sådär löjligt nöjd - det hade jag oxå varit!!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  13. Jättesnyggt! Förstår verkligen att du är "löjligt nöjd" för det skulle jag också ha varit.

    //Jeanette

    SvaraRadera
  14. Sååå otroligt läckert det blev Anna!!! Jag är kär..:)
    Är det ok att jag flyttar in på en gång?! tihi...

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  15. Jätte fint! Väggen känns varm i den lite smått bruna färgen. Mässingen på klockan blev verkligen pricken över I! Bra jobbat :D

    SvaraRadera
  16. Åh så fint. Jag förstår att du är nöjd! :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Så himla fin din vägg blev! Jag hamnade på din fina blogg efter att jag googlat "putsad vägg". Vad använde du för puts? Själv vill jag ha en fondvägg i köket med samma resultat som din vägg. Här i Schweiz avråder alla mig och säger att det dammar och smular. Att jag måste avsluta med en finputs och sen måla i önskad färg. Men då blir det ju inte alls samma känsla ... Jag vore otroligt tacksam för ett svar :) Soliga hälsningar

    SvaraRadera