tisdag 5 januari 2010

Tulpaner!




Äntligen har jag fått årets första tulpanbukett av min man! Jag älskar dessa blommor hett och innerligt. I höstas köpte jag nog närmare 150 (om inte mer...) lökar av tulpaner och narcisser. Hela våren går jag och tittar på de små pinnarna som sakta bryter sig upp genom höstlöven som ligger kvar. Det är fantastiskt vilken kraft som finns i dessa blommor. Ofta borrar de sig helt enkelt igenom löven. Lyckan är total när trädgården börjar blomma. Först kommer min magnolia "Leonard Messel" med rosa blommor och sedan sätter lökväxterna igång. Scilla som gör hela gräsmattan blå och vitsippor, tidiga tulpaner och krokusar, narcisser och tulpaner. Åh vad jag längtar!

1 kommentar:

  1. Nu fick du mig att längta ännu mera efter våren. Finns väl inget roligare än att ta sig en daglig trädgårdsrunda framåt vårkanten och kolla vilka små blommor som är på vägg upp. Total lycka!

    Du undrade hur du ska få folk att hitta till din blogg? Mitt tips är att du kommenterar flitigt hos andra bloggare så att de "upptäcker" dig. Sen ser andra folk ditt namn bland kommentarerna och blir nyfikna på vem du är och klickar sig vidare hit in till dig.

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera