måndag 4 januari 2010

Solen sken idag!




Så var första dagen efter semestern överstökad. På två veckor hade jag faktiskt lyckats glömma (eller förtränga... *ler*) hur intensivt det är att vara ensam hemma med tre barn mellan 4år och 1,5år. Puh! Man hinner inte med så väldans mycket men det är såklart underbart att ha lyxen att kunna vara hemma med dem. Solen sken och vi var bara tvungna att ge oss ut i snön fast det var väldigt kallt.

Det är bara en sak jag undrar... när man nu har lyckats få på alla ungar ytterkläderna och bytit en och annan blöja mitt i allt, varför kan då barnen inte bara vara glada och nöjda med att komma ut? Nej, då ska det skrikas och gråtas i högan sky. Den ena tappar vantarna och den andra kan inte gå och den tredje vill hålla i kopplet till hunden som även den andra vill och, ja ni hör själva... Är det bara jag som har det såhär? Jag har minnsan sett på tv hur underbart barn ska tycka att det är ute. Emil, Pippi, Lotta på bråkmakargatan... det är ingen som skriker där inte. Man undrar ibland för vems skull det är man tar sig utomhus varje dag.

Jag har i alla fall hunnit med att hänga upp lite loppisfynd från helgen. Skridskorna köpte jag efter inspiration från bloggen Vita Ranunkler. Hade nog aldrig kommit på tanken själv, men snyggt blev det.

Ta hand om er och ta det lugnt!

1 kommentar:

  1. Intressant detalj det där med skridskor på väggen. Det hade ALDRIG jag kommit på. Är kanske inte direkt min stil heller med vädligt orginellt är det iaf! Åk och fynda lite coola japanska prylar nu ;-)

    SvaraRadera