onsdag 17 augusti 2011

Det är en barnlek!

Igår hade jag en av de bästa dagarna tillsammans med mina små troll - ever! De lekte heeeela långa dagen och jag stack bara åt dem något att äta då och då. Det var knappt de hade tid att äta faktiskt, eftersom de snabbt ville iväg och leka igen.

Jag minns den där känslan som om det vore igår! Hur engagerad man var i sina lekar och hur otroligt roligt det var. Det är faktiskt samma känsla jag har idag när jag grejar både i min trädgård och i mitt hem.

På grund av att det känns så har jag lite svårt att förstå när människor undrar hur jag hinner/orkar göra så mycket. Vadå? Jag leker ju bara... ;0)


Så fort något känns påtvingat blir det inte kul, så mitt råd till alla är - Gör det som är roligt och strunta i resten! Ibland kan man till och med behöva ta en paus från tvättning och städning... Låt tvättberget växa och gör något alldeles ljuvligt onödigt i stället! Att alltid ta det tråkiga först resulterar i alla fall för mig i att jag inte hinner göra det roliga sedan. Hos mig är tid en bristvara så det gäller att prioritera!

Och som svar på frågan du nu ställer dig... -Ja, det ser ut som ett bombnedslag i vårt hus på sommaren eftersom vi prioriterar trädgården då! ;0)



Nej, nu måste jag ut och leka lite mer i min trädgård! Växter ska grävas upp och flyttas, staket ska byggas och gräs ska klippas...

Anna

7 kommentarer:

  1. Så rätt! Hos oss är det dammråttor och tvätthögar. Men det pysslas och grejas och görs dom där roliga sakerna! Man lever ju bara en gång och då är det bäst att passa på!! Kramen!!

    SvaraRadera
  2. Så klok du är! Tänk om fler hade vågat och tillåtit sig att släppa lite på tyglarna ibland. Ja, att "leka" och släppa loss tankar och kreativitet är ett måste annars blir man sjuk. Fortsätt på inslagen väg!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hel rätt inställning....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Så sant som det är sagt! Håller med om varenda ord!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. jag behöver med leka lite idag både ute och inne ...ler,,,kramis semlan

    SvaraRadera
  6. Det är så sant! Barnen växer så snabbt, och sommaren är så kort. Så klart att man måste ta sig tid att leka!

    SvaraRadera
  7. Bra beskrivning...vi leker ;)) Det är ju så roligt och det ser ut i hörnen med va sjutton ;))
    kram susanne

    SvaraRadera