fredag 14 januari 2011

Drömmen om en inglasad veranda...

Jaaaaa, jag ska snart sluta berätta om projekt jag drömmer om men just nu är det inte så mycket annat som händer här hemma. ;0)

En inglasad veranda står HÖGT upp på önskelistan inför våren... Jag vill ha möjlighet att bara ta ett kliv rätt ut från den inglasade verandan till ett däck och sedan vidare ut i trädgården. Vilken dröm va?






Alla bilder är lånade från nätet...

Nu återstår bara några svåra frågor innan vi helt har bestämt oss för hur vår veranda ska se ut...

Helgjuten platta eller plintar?
Vilken slags golv?
Uppvärmning?
Gamla eller nya fönster (lutar starkt emot gamla just nu!)
Storlek
osv...

Kul att kunna drömma sig bort hur som helst! :0)

Anna

20 kommentarer:

  1. Ja vår inglasning gjorde verkligen så stor skillnad här hemma. Den används flitigt både sommar och vinter (fast till olika saker då,eftersom att den inte är varmbonad) jag är så glad att vi gjorde den. Jag tror säkert att ni två kommer att hitta på något magnefikt som passar ert hus.

    Ha en bra dag.

    Kram Dessie

    SvaraRadera
  2. Ååhhh jag vill också ha en vacker inglasad veranda!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    En glasveranda står högt på min önskelista också! Vilka underbara bilder, man bara ler :))

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Vilka fantastiska drömverandor! Hade också drömmar om något liknande, men till vårt hus passar det inte så bra. Vi glasade in vår befintliga altan under tak med hela skjutpartier. På golvet ligger vanlig trätrall som jag lagt gamla trasmattor på för myskänsla. Vi bara älskar vårt rum!
    Ha en mysig fredag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Jag drömmer oxå om ett uterum eller en glasveranda. Men just nu är det så mycket annat på gång hos oss, så det får väl bli en sak itaget. Men visst är det härligt att drömma och planera. Man kan ju frossa hur mycket som helst i vackra bilder på nätet och i tidningar. Ha nu en jätteskön helg!
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  6. Här dröms det också om inglassad veranda... hade vatt SÅ mysigt att kunna få sitta "ute" tre månader till om året! + ett extra rum att inreda :))
    Ska nog börja samla på mig inspiration ...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  7. Drömma måste man få göra..
    Jag drömmer om att vår altan skall bli inglasad och att vi bygger ett soldäck på framsidan.. Och ett nytt kök och en massa annat.. Lite i taget så kanske drömmarna går i uppfyllelse..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. En inglasad veranda är min största dröm också! Ljuset är det största plusset, men även att man skulle kunna utnyttja våren och hösten längre... och växterna skulle säkert trivas alldeles utmärkt i en inglasning. Mmmm, det är bara att fortsätta drömma! :)

    Lycka till med fortsatta drömmar (och förestående förlossning)!

    Mvh Erika, Altersbruk

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder du visar! Vill också så gärna ha en inglasad veranda... Vårt hus är Q-märkt så någon sådan i direkt anslutning kommer aldrig att hända... Nu är idén istället att glasa in en del av altanen som ligger ihop med förrådet. Hoppas att det blir av någon dag. :)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Jätte fina. vem vill inte ha det så.
    Ha en bra fredag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Då Anna har vi en gemensam dröm!! Jag skissar och planerar och har gjort så i ett par år. Vi lutar också åt gamla fönster. Men skall nog inte ha den vinterbonad...tror jag. Den första bilden är helt underbar!
    Ha en mysig fredag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Ja, lite inglasning hade suttit fint. Dessvärre är inte vår tomt av det slag som ger plats för en så´n känns det som. Jag hoppas att ni kan komma fram till vad ni vill ha och sätta i gång! =0)
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Och jag lovar, det står inte på, förrän vi får se världens vackraste veranda hos dig......känns som om man börjar lära sig lite om dina visioner och hur du får dom satta i verket.....
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  14. Ja, det är verkligen en tillgång att ha ett inglasat rum. Det är vårt favoritrum från april till oktober. Lycka till med planerandet...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  15. Hej:)
    Underbar blogg:)
    Inspirerande bilder!

    Har nu blivit en följare av din blogg:))

    Trevlig Helg<3
    Christina

    SvaraRadera
  16. Ja, det finns väl inget finare... Det har jag alltid drömt om, men tyvärr har vi inte nånstans vi kan bygga en :-( Dessutom skulle inte den gamla stilen passa till vårt hus, och det är ju den som är allra finast, tycker jag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  17. God morgon!

    Man måste ha drömmar och göra projekt..
    Eller hur?

    Nu har du bara en vecka kvar!
    Vad spännande!

    Önskar dig en trevlig helg!Lycka till!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  18. Drömmer också om inglasad verandra, tänker använda gamla fönster och specialbeställa kopior av dem om det behövs några iavvikande storlek eller funktion (tex öppningsbara).

    Men ett par år får det nog vänta. Måste ju spara ihop till den först.

    SvaraRadera
  19. Då delar vi drömm med många andra verkar det som.

    Jag har precis börjat tänka på hur jag skulle kunna fixa till/bygga ett här.
    Har idéer och skjutfönster.
    Men det fattas lite emellan. Vilken typ av tak, golv, dörr, vägg under etc.

    Sen har jag fått någon ide om att jag ska inreda mitt hem med enbart saker som är fådda, köpta på typ loppis eller på extra pris.
    Så det lär nog dröja ett tag.

    Men ditt får vi säkert se till sommaren. Dina projekt verkar gå fort från tanke till färdigt.

    SvaraRadera
  20. Det är verkligen en dröm man har.
    Otroligt härliga hus och verandor du hittade på nätet.
    Kram Liselott.

    SvaraRadera