fredag 22 april 2011

Glad Påsk!

Jag hoppas innerligt att ni får en underbar påsk fylld med solsken och kanske liiiite trädgårdsarbete... Det är i alla fall lycka för mig! ;0)



Idag har vi haft en låååång dag i trädgården. Så lång faktiskt att jag knappt behövde måla kinderna röda på min lilla påskkärring...

Kan någon förklara för mig varför det helt plötsligt har dykt upp en massa påskgubbar? När jag var liten var alla påskkärringar! Ska vi dela upp genus på barn även till påsk nu? Jag kanske är lite kärringen mot strömmen, men jag klär ut mina små killar till påskkärringar också! Jag är så less på att kläderna ska vara så uppdelade efter kön. När jag var iväg och handlade kläder till mina små här om veckan fick de välja helt själva vad de ville ha. Det slutade med att lille Bo kom hem med en knallrosa Hello Kitty keps och Matilda med sköna lekvänliga jeans som egentligen var ämnade för pojkar. Jag har inte något emot vare sig flick- eller pojkkläder. Det jag reagerar på är att det anses helt ok att klä på en tjej pojkkläder, men det motsatta fungerar inte alls. Varför är det så? Kan det kanske vara så att man anser att saker som är ämnade för tjejer är förminskande och förlöjligande när de sitter på en pojke? Om det är så kan man verkligen undra varför!
En liten tanke bara...

I vintras hittade jag den här underbart vackra kopparkastrullen på en loppis här i stan. Jag har låtit den stå ute under vintern för att den ska få lite mer sliten look och nu, såhär till påsk, har jag planterat ner några penseér i den.



Jag tycker det är kul när gamla saker kan få helt nya användningsområden... Ofta är det det oväntade som sitter fastnar i ens sinne.



/ Anna

4 kommentarer:

  1. Önskar dig och din familj en underbar påskhelg!
    Kramar Raina

    SvaraRadera
  2. Sötaste påskkärringen!
    Önskar dig och din härliga familj en riktigt mysig, skön och GLAD PÅSK!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. En sån söt liten påskkärring!!!!!
    Önskar dej och de dina en riktigt Glad Påsk!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera