lördag 23 april 2011

Ett steg närmare målet!

Igår fick jag äntligen ner potatis, mangold, gul lök och bondbönor i jorden i den nya köksträdgården. Ibland känns det som om man inte hinner med ett enda dugg när man arbetar i trädgården, men då brukar jag tänka såhär... -För varje sak jag får gjort så är det en sak jag inte kommer att behöva göra igen. Ett steg närmare målet liksom! Det känns mycket enklare att jobba på i trädgården när jag tänker så, annars skulle jag nog bli galen! Det blir lätt att man pysslar lite här och där och jag tycker att det känns som om man inte får någonting gjort...





När man har målbilden klar för sig blir det ju också mycket roligare att fixa och dona... Tänk på all god mat ni kommer att kunna njuta av så blir det genast mycket roligare att slita som djur!



Anna

4 kommentarer:

  1. gOD mORGON aNNA !

    Låter härligt!
    Önskar dig och din familj en fin påsk Helg!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Nu ska jag åka iväg för att köpa kogödsel. När den är nervänd och har legat till sig lite är det dags att så även här. Planerna är klara så det går fort när det väl händer. FÖr övrigt vet jag itne riktigt vad jag ska ta tag i idag. Kanske köper någon buske med hem och då blir det plantering sen.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Jo, det är nog precis så man måste tänka för ibland är det precis som du säger, man yrar fram och tillbaka!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Känslan av att inte få något gjort, även om man jobbar på hela tiden, beror nog på att man är kreativ ;), för var sak man får gjord kommer man på nya att göra! Man skaffar sig nya jobb hela tiden!
    Gald påsk pådig!
    Ullis

    SvaraRadera