tisdag 15 mars 2011

Nu är den klar!

Ett tag trodde jag aldrig att jag skulle bli färdig med den, men skam den som ger sig... ;0)

Jag är väldigt nöjd med den lite rockiga framtoningen fåtöljen fick. Knapparna i ryggen klädde jag in i ett lila tyg som jag tänker sy en kudde av för att riktigt matcha. Jag kan även tänka mig att lägga in lite sidentyger i kudden för att ytterligare framhäva den rockiga känslan.



Jag bara måste visa en före och efter bild!

Liiiite skillnad va!? :0)



Från att ha varit ett problem i vårt vardagsrum blev fåtöljen helt plötsligt ett smycke... De är otroligt sköna att sitta i så man vill gärna kunna ha dem kvar lääänge. Det här var helt klart inte ett av mina enklare projekt, men det går, bara man är noggrann och sparar alla bitar man tar loss så man kan använda dem som mall.



Materialet kostade ungefär 500kr och för det fick jag mig en helt ny möbel! Våga prova är det råd jag ger er allihopa. Går det åt skogen kan man ju alltid lämna in möbeln till en utbildad möbeltapetserare. ;0)

Anna

40 kommentarer:

  1. SÅ SNYGGT! Bra jobbet! Var FÖRBANNAT stolt!

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt! Himlans vad du är duktig!!!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Wow vilken läckerbit! Den vart jätte jätte fin!

    Ha en fin dag!
    Kram /Jeanette

    SvaraRadera
  4. Men åhhh....så fint det blev! Ja där ser man. Ännu en anledning att köpa gamla möbler och fixa till dom och inte bara se sig blind på I..a. Så där snygga möbler hittar man inte hos dom! ;o)
    Ha en skön dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. God morgon Anna!

    Super fint blev det! :)
    Vad duktig du är!

    Det där är nått son jag skulle vilja lära mig, har funderat på att gå en kurs men har inte kommit så långt.
    Men man kanske kan göra det utan utbildning också :)

    Hoppas att ni mår bra.
    Här är det bara bra och vågar inte säga så mycket mer... :)

    Ha en solig tisdag!
    Nu ska jag ut på en långpromenad...
    Inte för att panta men bara att vara häsösam...
    Och fika ska jag också göra men kanske inte 2-3 gånger om dagen :)

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fin:-)
    Har provat en gång, klädde om en enklare variant med fuskfårskinn, blev inte riktigt lika snyggt;-) Kanske inte bästa förutsättningarna, var höggravid med 3:an!

    Ha en undrebar vårdag, kanske lite jobb i dina varmbänkar:-)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  7. Vau vau... Super snyggt ! Vilket arbete du gjort ! Svart är skit snyggt..... Men nog har du en massa jobbtimmar bakom men vad gör det när resultatet blir bra ! Du är flink i dina fingrar och stark... Vet att det behövs..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Himmel vad bra gjort! Det blev fullkomligt super :)

    SvaraRadera
  9. Du har så härlig inställning - allt går bara man bestämmer sig! Skitsnygg Emma må jag säga! Du får döpa den med något häftigt namn, precis som leftovers-tjejerna döper sina alster!
    Eija

    SvaraRadera
  10. Vilket jobb du gjort! Helt otroligt! Och så fint det blev, eller coolt som vi säger här hemma just nu. =)

    Alla svart/vita bitar matchar så bra och gör sig till en sån helhet så man kan titta länge länge... Skitsnyggt helt enkelt!

    Ha en fin dag!
    kram Emelie

    SvaraRadera
  11. Nämen du, vad snygg den blev, gillar verkligen tyget, och vilket jobb du lagt ner.
    Hade aldrig vågat mig på ett sådant projekt.
    Ha det så bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Men wow vilken snygging! Ojojoj...säg till när du tröttnar på den ;)

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  13. Vilken skillnad vännen!
    Den blev ju sååå coooool, fniss.
    Du är helt otrolig, så duktig.
    Hoppas ni alla är friska och krya nu så ni kan njuta av härliga vårdagar utomhus!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Så imponerad....verkligen en fåtölj med rock känsla. Tuff med still :)

    SvaraRadera
  15. Hej!!!!
    Du är suverän!!!!
    helt fantastiskt snyggt!!!!
    Kan du allt????
    Fniss!
    Hoppas du får en fin dag!
    I solen!!!!!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  16. SKITSNYGGGGGG
    Det blev så läcker, och fy den som ger sig...
    ha en skön vårdag..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  17. Huuur snygg som helst! Så cool!!! Du är ju superduktig, själv har jag ingen aning om hur man gör nåt sånt där.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Du är helt otrolig! Du måste slå något slags värlsdrekord i att vara produktiv småbarns/nyfödd bebis mamma!?

    jättefin!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  19. Men JÖSSES! Wow!!! Den ser fantastisk ut! Jag är så jäkla imponerad att jag inte vet vad jag ska skriva, den blev toppensnygg. Bra jobbat Anna!

    Njut av din stol!

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Åh va fin den blev. Va duktig du är!!

    ps. Texten, har inte hunnit börja med den ännu.Var tvungen att priotera andra texter som behövde lämnas in!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej Anna! har inte tagit mig tid att kommentera här inne hos dig på länge, men nu MÅSTE jag!!! Sååå fin den är! Du är HELT fantastisk! Du ska bara veta, jag går omkring och berättar om allt du gör för folk, och "skryter" - fast vi inte ens känner varann! Så inspirerande är det! Stor kram till dig!! /Marie

    SvaraRadera
  22. Men jisses Anna!! Att du var duktig det visste jag redan men SÅÅÅ duktig!! Vilket jobb!!..kanonfint att du valde svart/vita nyanser..lite grafiskt!!..gillar detaljen med knapparna som sticker ut lite i färg!! du kan vara riktigt stolt över detta exemplar!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  23. Åh gud så snygg den blev! Du är superduktig!
    Kramar Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  24. Wow så fin den är!!! Och hur duktig är inte du då!!!! Jag är imponerad!! Kram Helena

    SvaraRadera
  25. Oj oj oj vad snyggt det blev, du är ju helt otroligt duktig!!!

    SvaraRadera
  26. Vad du är duktig och kreativ, den blev superfin!!!!!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  27. Så otroligt läcker! Kul att du använt ett tyg som tar plats, precis som du säger, som ett smycke :).

    Japp, ska börja i mindre skala och klä om en puff.

    Kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  28. Jäklar vad snygg den blev.. Bra jobbat!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  29. Åhhh.. vad duktig du är, jag är full av beundran. Jag har en sådan fåtölj som jag har tänkt klä om, har pratat med en tapetserare och hon skulle ha 5000 kr för att klä om den. Tror du jag vågar testa.
    Tog du bort allt tyget först, hur gjorde du med alla knappar i ryggen, det verka så svårt???
    Den blev jättesnygg så nu blir jag ännu mera sugen att klä om den.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  30. Hej!! gud vilken häftig stol du gjort!! det måste ligga mycket jobb bakom den, men superbra resultat blev!!! Kram Linda

    SvaraRadera
  31. Supersnygg! Du är fantastiskt duktig, och snabbt går det ju också! Jag är svårt imponerad (och lite avundsjuk men det behöver vi ju inte bry oss om). Din stol är minst lika snygg som designstolarna som kostar 100 gånger så mycket. Wow!

    SvaraRadera
  32. Oj, vad läcker stolen blev! Häftigt!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  33. Imponerande arbete och fantastiskt resultat! Du borde delta i en utställning med den där fåtöljen!!!

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  34. Wow vilken fåtölj vilket arbete du gjort helt otroligt fint. Den är verkligen ett smycke.
    Milly

    SvaraRadera
  35. åh gud sååå läcker å snygg...Va DUKTIG du ÄR!!!

    Jag blir ju med ens ännu avundsjukare då jag har två st precis likadana ståendes ute i garaget ...,men dom har rosa tyg och är fortfarande orginai i träet,,så dom e ju bruna..Men jag bara KAN inte kasta dom..,för precis som du säger så e dom gudomligt sköna att sitta i ..kopplar av till tusen i dom....
    Så nu gäller det att samla mod till sig...
    kan du...så kan jag;)...hmmm

    kram på dig!!!
    ANNA

    SvaraRadera
  36. Du har den absolut coolaste stolen/fotäöljen jag sett på länge!!
    Såå bra gjort!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  37. Oj, oj, oj jag finner inga ord!!! Sååå fin den blev, verkligen ett smycke!!!

    Kram Anette

    SvaraRadera
  38. Så snyggt, nu ska jag göra min fåtölj, har ett urcoolt tyg med rådjur på. Retrotyg från 50talet, i mjukaste nånting.

    KRam H.

    SvaraRadera