tisdag 1 februari 2011

En enkel tulipan...

I morgon ska jag äntligen sätta fröer av paprika och lite annat smått och gott i de nyinköpta pluggboxarna. Tänk att jag aldrig har investerat i något annat än jord till mina förodlingar tidigare år. Jag hoppas att jag ska få lite mer ordning på allt eftersom det ryms en faslig massa växter i boxarna. Nu ska de små plantorna få den start de förtjänar!

Men först väntar en natt med förhoppningsvis väääldigt god sömn! Tänk att sömn kan kännas så lyxigt! ;0) Man lär sig verkligen att uppskatta de små sakerna när man har småbarn.



Anna

4 kommentarer:

  1. Även när det finns tonåringar i huset (som hos mig) är man tacksam om man kan få några timmars sömn.
    Underbart härliga barn du har.
    Kram Anne-Lie!

    SvaraRadera
  2. Å kan du inte lägga ut lite bilder på de fröboxarna...
    ska åka å handla lite i stan i slutet av veckan å tycker det är svårt att veta vad man ska köpa.
    spännande...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  3. I år var jag så smart att jag INTE förvarade mina pluggboxar i växthuset över vintern. Det går nämligen inte att få upp dörren där. Den är helt fastfrusen. Så därav kan jag oxå börja så mina fröer.
    Hoppas du får en god natts sömn!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får sova riktigt gott!!
    Söt som socker är han i alla fall den lille plutten!
    Lycka till med fröerna!
    Kram
    Ellinor

    SvaraRadera