onsdag 15 december 2010

Oönskat besök...

Jag har tidigare berättat att det finns vissa besökare i min trädgård som inte är fullt så välkomna som andra... Snyltgäster skulle man kunna kalla dem!

Igår när jag satt i torpet och sydde upp en del beställningar fick jag se dessa varelser trippa omkring i trädgården. Hmmmm, synd att jag inte har jaktlicens. Hade varit ett perfekt tillfälle att göra en Runar. (Ni kanske minns att han sköt ett rådjur från sitt fönster för en herrans massa år sedan...)



Det tråkiga i kråksången är att jag egentligen tycker att de är otroligt vackra djur, men jag blir så arg när de knaprar i sig av mina surt förvärvade växter. Nåväl, nu slapp barnen äta brysselkål till jul i alla fall ;0).

Anna

8 kommentarer:

  1. Hej Anna, vad tråkigt när de snyltar på dina växter, hemma hos oss knaprar de också fast inte så mycket. Det kanske är för att vi inte hinner vårda tomten så mycket som vi borde ;) Eller så beror det på att vi bara har åkrar till grannar och det finns godare gröda där.. Vi har även vildsvin som drar runt på åkern utanför och dom vill vi INTE ha in på tomten! :S

    Hoppas att du får en fin dag!

    Kram Lotta R

    SvaraRadera
  2. Haha, vi har också rådjursmarodörer i trädgården, och en och annan älg ibland...

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att det ser så mysigt ut i ert torp!

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Även hos oss nallar man i trädgården. Två år på raken har de ätit upp knopparna till mina vita rosor. Jag har aldrig sett dem blomma...
    Tur för dem att de är så söta de där oinbjudna gästerna.
    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Jag älskar våra rådjursbesök i trädgården. Barnen och jag rusar till fönstret då de kommer. Vi brukar ha besök av tre stycken. Även alpackorna står och stirrar i hagen. Jag brukar köpa extra många äpplen så de får lite att knapra på. Men så har de inte förstört annat än två nyplanterade träd. Runar bodde förresten inte långt från oss då han knäppte rådjuret från sovrumsfönstret. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Känner igen de där kluvna känslorna för rådjuren. Här hos mig tassar de också omkring i trädgården och smaskar i sig det ena och det andra. Har fått sätta nät runt en del saker, rosor kaprifol lavendel..mm Tycker ju om rådjur men inte när de äter mina stackars växter!!!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Jaghar dem i trädgården varje dag nu...de står utanför fönstret och tigger mat. Jag kaninte motstå dem, de har så lessna ögon! Det är hatkärlek verkligen!

    Måstegå och sätta gnagskydd på en del växter, för köra bort rådisarna harjag inte hjärta till.

    SvaraRadera
  8. Visst är de vackra men tråkigt att de förstör.. Du får slänga ut lite annat gott till dem, fast utanför trädgården kanske :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera