fredag 8 januari 2010

Tålamod




Jag har många bra egenskaper, det vet jag. MEN... tålamod är inte en av dem. Min stackars man har nog lärt sig leva med att alla ideér som poppar upp i mitt huvud helst ska genomföras på en gång. (Han är för övrigt iväg och köper soffor från blocket just nu eftersom jag kom med det lilla förslaget att vi kanske skulle ha två soffor istället för "finlandsfärjan" vi har nu. *skratt*)

Det som fått mig att reflektera över detta är att jag (trots att jag försökt) inte klarade av att vänta på att hissgardinerna jag skrivit om tidigare ska komma in på ikea. Jag fattar inte. Vi har varit utan gardiner i köket sedan vi flyttade in här men nu klarar jag bara inte av att vänta några veckor på att de ska komma in ;0). N fick åka iväg till Bauhaus efter jobbet igår för att köpa rundstav och lite annat som behövdes. Nåväl, nu känner jag mig lugn för stunden för nu sitter de där. Var inte helt lätt att sy medan barna var vakna men skam den som ger sig! Vi åt korv och pommes till middag... *ler*

Ville även visa vilken fin liten tvålreklam jag hittade i "Husmodern". Jag tycker att den passade finfint bredvid tvålarna jag slagit in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar