måndag 3 mars 2014

A survivor!

Jag får börja med att be om ursäkt för mitt något ojämna flöde av inlägg här på bloggen. Jag har ingen förklaring... bara att annat har känts viktigare än er!? Hur kan man skriva så??? Vad kan vara viktigare än mina älskade bloggläsare? :)

Nå väl... att överleva vintern är inte lätt, för någon! Inte minst om man måste tillbringa de mörka månaderna på en fönsterbräda där man glöms bort med jämna mellanrum och knappt får vatten så man överlever! Men nog tusan överlevde den i alla fall. Min kronärtskocka dvs. 

Jag ställde in en i hönshuset, en täckte jag med fårull i lådan den växte i och en tog jag in. Den som jag hittills kan se har överlevt är den som fått vara inne och svettats över ett element. Den i hönshuset blev uppäten rätt snabbt och den under ulltäcket ser rätt slemmig ut. Får se om den tar sig men jag vågar inte hoppas på något. ;)


Känns lite som högsta vinsten ändå måste jag säga... att en överlevde i alla fall! :)

Anna

1 kommentar:

  1. Så fint! I mina fingrar kliar det inför det stora att väcka pelargonierna till liv! Det är ett av vårens stora avstamp för mig.

    Men det där med förodling är jag också riktigt sugen på. Ska nog ta och testa! Tack för tipset!

    /Emma

    SvaraRadera