fredag 6 december 2013

TV...


Vindarna viner runt husknuten och snön har lagt sig som ett vitt täcke över min trädgård. Nu ÄR det vinter på riktigt och även om jag inte är en person som ser speciellt mycket på tv i vanliga fall börjar jag så smått längta efter att sätta mig ner i soffan med en kopp te, tända några ljus och se på en mysig film. En som står på önskelistan under jul är filmen Bon Appétit Mr. President.

"Hortense var den första kvinnliga kocken i Elyséepalatset, och med sin passion för det franska köket vann hon presidentens hjärta. Hortense Laborie driver ett litet framgångsrikt värdshus i den lilla staden Périgord när hon en dag får ett oväntat erbjudande hon inte kan tacka nej till. Hon har handplockats via rekommendationer för att bli den franske presidentens personliga kock och kastas direkt in i hetluften i Élyséepalatsets kök. Hennes rättframma sätt och helt nya approach vid spisen retar machokockarna i palatsets storkök och de gör vad de kan för att hon ska misslyckas. Hortenses arbete blir inte lättare av att hon inte får veta vad presidenten önskar för mat. Hon bestämmer sig för att söka upp presidenten och få ett svar. Baserad på en sann historia."


Just dagen efter julafton är helig för mig... då får dumburken stå på hela dagen och det är ett krav att inte göra någon nytta på hela dagen. Det är den enda dagen på hela året som jag gör så och det känns underbart! Det kanske inte riktigt är värt det men jag har funderat på om jag ska skaffa mig några betalkanaler. Hittills har vi bara haft fyra kanaler att titta på, vilket egentligen inte är helt fel eftersom det har gjort att ingen av oss längre tittar på tv. Men på vintern är det mysigt att kura upp i tv:soffan tillsammans med sina små och slipper man då till och med tv-reklamen så blir i alla fall mamma glad. På Canaldigital kan man tydligen se filmer utan reklamavbrott. Kanske kan vara något för oss. :) Det sitter en gammal parabol på vårt tak efter den förra hyresgästen så vem vet vad tomten kommer med för julklapp till familjen annorlunda. ;)

Anna


Vill du se vilket utbud som finns eller ta del av deras TV-Guide så är det bara att klicka på länkarna.


5 kommentarer:

  1. Så roligt att du är tillbaka i bloggvärlden igen!
    Hoppas på flera fina inlägg med fina bilder!
    Ha en go andra-adventshelg!(kanske i tv-soffan?)
    kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej Anna,
    Vad kul att se ett blogginlägg hos dig:) Tack för tipset, den filmen ska jag absolut också se. Har inte hört talas om den förut men den seglar nog upp som klar juldagskandidat här med!
    Bloggkram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Hej hej!

    Kul att du är tillbaka :)

    Jag skulle tipsa om att skaffa apple tv istället. Och så skaffa Netflix. Då kan man välja precis när man vill se på film, serie eller kanske dokumentär. Det finns hur mycket som helst att välja på. Vi har stängt av alla våra tv kanaler och tittar bara på netflix eller dvd. Vi ansåg det bara stressande att när man väl ville sätta sig ner och titta på ngt så visa dom bara repriser eller annat uselt på teven. Vi är jättenöjda och det är så mycket billigare. och då har vi haft både canal digital och viasat.

    ha en fin jul ;.)

    SvaraRadera
  4. Jag lever utan tv sedan jag flyttade till lägenheten. Kan inte säga att jag direkt saknar det, fast ibland slänger jag in en dvd i laptopen. Filmen du skriver om verkar trevlig. Kanske man kan köpa den som dvd?
    Kul att du är tillbaka!
    Ha en fin helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera