onsdag 25 april 2012

Bröd...

I förra veckan bakade jag bröd på inte mindre än 4,5 liter... idag är det dags igen. 

Jag kan ibland stilla förundras över den mängd mat som redan nu går åt i vårt hem. Med fyra barn och en fysiskt arbetande man som cyklar 4 mil 3 dagar i veckan kan man inte räkna med annat. När vi sätter oss till bords hela familjen känner jag mig lycklig. All mat går alltid åt och det är ju det som är meningen! Huuuur roligt vore det att baka och stå i om ingen sedan ville äta av det? ;)


Anna

12 kommentarer:

  1. Åååå så fina bröd!
    Goda ser de också ut att vara!!
    Ha en underbar dag!
    Kram Irene

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när barnen frågar efter det hembakta brödet? :o)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag riktigt sugen på ditt bröd Anna. Otroligt inbjudande bild du tagit! Trots ett helt upprivet kök bakade barnen rulltårta och kladdkaka igår, det är så roligt att ha så stora barn som bakar åt mamma sin!
    Är så impad av din man som cyklar till jobbet. Fler borde verkligen ta efter er livsstil!
    Ha en bra dag!
    Eija

    SvaraRadera
  4. Ser så gott ut! Får känslan av Lilla huset på prärien när jag läser ditt inlägg. Där satt de alltid runt bordet och åt middag tillsammans :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så fina bröd!
    Och visst är det gott med nybakat bröd, underbart när smöret smälter lite...mmm..
    Själv är jag lite dålig på att baka just bröd, kanske är det dags att bättra sig nu?
    Ha det så bra och smaklig spis med brödet!
    Dyrafina

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra bröd du gjort!
    Att baka just matbröd är så härligt, luktar gott och ger så mycket lön för ganska lite möda.

    SvaraRadera
  7. Bröden ser både vackra ut och smakade säker toppen!!

    ha en fin dag Anna!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  8. Oj, vad bröd! Men det ser fantastiskt gott ut. //Elin

    SvaraRadera
  9. Otroligt vackra bröd!! Får vi receptet?

    SvaraRadera
  10. Så gott det ser ut!! Det är ju så gott med hembakat, vet inte varför jag aldrig bakar bröd, blev inspirerad nu och kanske skulle göra det till helgen :)

    Hoppas du haft en bra dag!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Visst är det gott med hembakt bröd! Jag kan inte komma på så många godare saker faktiskt, det skulle i så fall vara nybakta (givetvis hembakta) bullar då! Nu blev jag inspirerad, kanske kan bli ett brödbak ikväll!

    SvaraRadera