fredag 30 september 2011

Att samla motiv...

När jag var barn brukade jag "samla" på motiv från naturen till mina akvareller. Jag minns hur jag satt och tittade ut ur bilen och letade motiv på väg till vår stuga. Bilen kunde ju omöjligt stanna varje gång jag såg något fantastiskt eller vackert så jag försökte hela tiden spara bilderna i mitt inre.  

Idag har jag möjlighet att spara mina "motiv" med en kamera, men det är år sedan jag målade något så syftet med bilderna blir något annat nu... Kanske börjar jag måla igen när barnen är större och tiden finns där men till dess uttrycker jag mig genom kameran. Frågan är bara vad man ska göra med alla bilder man tar? ;0)


För mig är det enkla det vackra och det går nog även igen när det kommer till matlagning, inredning och skapande i min trädgård. Eller så kanske man kommer närmare sanningen om man säger att jag är lite slö och inte orkar göra mig till så mycket. ;0)


Hösten är fantastisk! 


Jag hoppas att du får en fantastisk helg!

Anna

6 kommentarer:

  1. Men visst är det så att det enkla är det vackraste. Alltid när jag går tillbaka och tittar på mina bilder kan jag se att de enkla bilderna håller.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag har samlat motiv i dag. Dels i morse och sen även i eftermiddags. Kommer inte att ha dem för att måla för det kan jag verkligen inte men man kan göra mycket kul med foto.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Detsamma Anna!

    Såå härligt att få vara här och nu och bara njuta av livet!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Ja med så mycket livsinnehåll får man lov att hålla motiven enkla. Så gör jag också, inte av lathet utan tidsbrist!
    Om längtan efter utrymme, djur och natur växer sig stor nog, då vågar man ta steget till slut! (ang. din kommentar hos mig)
    Ha en fin helg, Anna!
    Eija

    SvaraRadera
  5. Less is more! Otroligt vackra bilder! Kram Elin

    SvaraRadera