måndag 22 november 2010

Gammal radio på hedersplats i köket...



Den här fina radion från -65 hittade vi i somras när vi rensade ur svärmors garage. Tänk vilka fynd man kan göra när man hjälper till! :0) Jag tycker att designen påminner en aning om Roberts radio men jag misstänker att den inte är tillverkad i äkta skinn... ;0)


(Bild lånad från nätet)

När jag Googlade på namnet Greatz radio fick jag inte fram sådär jättemycket matnyttigt förutom att den tillverkades i Tyskland år 1965-66. Den är ju inte lastgammal direkt men jag gillar designen skarpt!



Anna

12 kommentarer:

  1. Den var riktigt läcker!

    Ha en trevlig måndag!/Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Anna!!!!
    Superfin denna radio!!!!
    Du jag måste berätta för dej!!!!
    Att i går hade jag så mycket besökare på min blogg!!!!
    Tack vare dej!!!!
    Du är så gullig!!!!
    Tack för det!!!
    ha en fin dag och en ny fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg radio :) Passar perfekt på hyllan :) kramar från Emilia

    SvaraRadera
  4. Ett riktigt fynd och bra mycket läckrare än de nya kopiorna, if you ask me!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. En liknande radio hade min morfar när jag var liten. Vi fick som barn sen leka med den under 70-talet. Kommer ihåg att det var kul att trycka på knapparna!
    Tänk vad lättroad man var som barn...inga dataspel där inte, bara en gammal radio! *ler*
    Ha en skön måndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Vilken fantstisk radio! Lämnar ett litet avtryck här hos dig i din fina blogg Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Jag vet inte om jag har kommenterat hos dej tidigare, men i så fall får du se det som en repris! Iallafall måste jag få skriva att din blogg är fantastisk. Inspirerande bilder, vackra saker, ständigt god smak och trevliga texter. Här är så hemtrevligt, känner mej alltid välkommen.

    SvaraRadera
  8. Som interiörsak är den ju helt fantastiskt läcker...
    Ljudkvaliten kanske inte den bästa...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  9. Kul med gamla reliker från svunna tider:) dagens design är inte riktigt lika själfull...
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  10. Läcker liten radio, och helt modern igen :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera