lördag 23 oktober 2010

Vad har jag gjort för fel?

Efter att ha tittat in på AnnaMalins blogg Helt enkelt i förra veckan och sett hur hon hade gjort varm choklad med vispgrädde till sig och sin sjuka dotter tänkte jag att ooooo vad mysigt det ser ut...

Så idag tänkte jag slå på stort och fira fredagen rejält. Jag har ju gått upp så mycket i vikt den här graviditeten så några fler kalorier gör liksom ingen skillnad längre ;0).

Efter mycket pysslande i köket med tre ivriga vispslickare kunde jag pusta ut lagom tills mannen kom hem från jobbet...

Nu till det som inte står rätt till hemma hos oss... Mina barn rynkade på näsan efter första smakbiten och gick till kylen för att hämta frukt och mjölk!



Otacksamma ungar!!!!



Och de som allra minst behövde de extra kalorierna satt som vanligt och glufsade i sig...

Om någon undrar vad det är för märklig bricka med mossa och annat smått och gott så fick barnen fixa till en bordsprydnad av det vi plockade i skogen i veckan. Jag satt på mina händer och bet mig i tungan medan de höll på... Har liiite svårt att släppa taget om det estetiska, men jag lyckades och de var så nöjda efteråt!



Det kanske inte är en så vanlig fråga men hur gör man för att få barnen att tycka om varm choklad, blåbärssoppa eller varför inte... läsk? I somras var första året jag lyckades få i mina små saft... Hmmm...

Jaaa, jag vet att de inte behöver dricka något annat än vatten och mjölk men det är liksom inte så kul när man ska ut på picknick i skogen och får bära med sig en termos med ljummen mjölk...

Tala om I lands problem jag har! :0)

Trevlig helg på er och missa inte mina nya modeller på kuddar som finns i butiken nu!

Anna

11 kommentarer:

  1. Gomorron vännen!
    Nej jag lovar, det är inget fel på dina barn. M. och R. drack ingen kolsyrad dricka innan de var rikitgt stora, beställde alltid mjölk när vi åt ute och på kalas. V. kan absolut inte tänka sig att dricka oboy. På fredagar då det serveras på frukosten på förskolan vill han helst stanna hemma, fniss. (Trots att han själklart får mjölk istället.) Underbara ungar!
    Hoppas ni får en mysig dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det såg verkligen gott ut med den varma chokladen. Muffinsarna till var inte dum de heller.

    Ha en bra lördag

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååå vad gott med choklad och riktigt smarriga muffins.Bara så gott.Ha en härlig dag kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Åh, Det såg ju jättesmaskigt ut!
    Synd att barnen inte gillar det, men nån gång kanske dom kommer på att det är gott....Fniss!

    Ha en sköön lördag!
    Kramis Therese

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha, ungar... Men jag känner igen det! Min 11 snart 12-åring dricker ff inte kolsyra, vilket gör att det alltsom oftast inte FINNS nåt alternativ när skolan har nån festlig tillställning eller när vi är på kalas. Man utgår från att alla ungar vill ha läsk! Däremot dricker hon mer än gärna oboy och varm choklad. Men det var en inväjningsprocess att våga börja dricka just VARM oboy/choklad, men om man går över ljummet för att sen öka värmen så funkar det... Vispad grädde förstod hon inte heller sig på till en början..
    Ha en underbar dag! Kram!

    SvaraRadera
  6. Ohhh, jag vet massor av mammor som skulle vara överlyckliga över att barnen inte har fått nys på det söta ännu......!!!
    Tänk när dom ska göra frukost själva och det efteråt står tomma CocaCola flaskor och ligger tomma glasspaket på köksbordet - det har hänt, jag lovar!!!!
    Men jag hade ju inte tackat nej till den fikan ni hade, det ser verkligen urgott ut! Och muffinsarna, waouw!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja tycker det såg riktigt gott ut med den varma chokladen. För att inte tala om muffinsen! Mums! =)

    Ha en bra lördag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Det där såg väldigt gott ut! Jag hade också varit en av dem som suttit kvar och glufsat. Och som kanske inte behöver det precis... Men gott är det! =0)
    Ha en bra fortsättning på helgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Fniss! Vilka härliga ungar du verkar ha. :) Jag hade mer än gärna hjälpt dig att glufsa i mig.. ;) Det ser vansinnigt gott ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Inget fel alls..min dotter älskar varm choklad eller kall,,men läsk nej absolut inget med bubblor i..och jag är glad för det..Ingen coca cola tjej,,skönt..Kram och önskar en mysig Lördags em..Susanne

    SvaraRadera
  11. Min 15-åring (snart 16) dricker nästan alltid mjölk, även till hamburgare och pizza.
    Tänk vad vanligt det är att vi föräldrar sitter och äter upp "resterna" som blir kvar. ;)
    Men gott är det!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera