söndag 24 oktober 2010

Bloggtips!

God morgon!

Jag har tagit lite sovmorgon här idag men nu är jag pigg och nyter och redo för dagens upptåg...

Att fotografera inredning är en sak, men att fotografera naturen en HELT annan! Jag förstår inte hur veckans bloggare lyckas ta sådana underbart inspirerande bilder att de tar andan ur en där man sitter framför datorn. Ibland glömmer jag hur välgörande naturen kan vara men efter en titt på dessa bloggar lovar jag att ni kommer att ge er ut på en skogspromenad IDAG, oavsett väder! ;0)

I bloggen Promenader på landet kan ni ta del av Marias vackra och inspirerande bilder. Man brukar ju säga att en bild säger mer än 1000 ord och jag är beredd att hålla med!



Har ni någonsin försökt fota fåglar? Om ja, strunta i att försöka mer och titta in på Beas blogg Naturens vingslag... Jag försökte fota våra inneboende i fågelholken i våras men efter en timme gav jag upp ;0).



Agneta har bloggen Snäckskalsdalen och även hon bemästrar konsten att få fram en känsla genom de bilder hon tar av naturen. Jag har försökt fota lite annat än vår trädgård och det är inte lätt vill jag lova. Krävs en helt annan teknik än att fota inredning...



Såååå... ut och upptäck allt det vackra runt omkring er efter att ha tittat in på dessa underbara bloggar vill säga... :0)

Kram

Anna

8 kommentarer:

  1. I dag lyser solen över vårt frostiga landskap och jag ska definitivt ge mig ut på en promenad och njuta av det vackra!
    Ha en skön söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Så smickrande! Tack, tack, tack!
    En skön söndag önskar jag dig och din familj!
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja många fina bloggar finns det..Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig! Det finns så mycket vackert i naturen! Gillar verkligen de här bloggarna och följer dem sedan länge.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Hallå där.

    Ja,det var underbara bilder.
    Maria har jag varit hos många gånger. :D

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  6. Att vara ute och fotografera naturen ger en sån energikick.. Jag gör det rätt ofta.. :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder och bloggtips!
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Du är för gooo! Tack för ett jättefint inlägg och nu får fler njuta av mina föräldrars vackra Kastanj i morgonsol! Må så gott vännen stor kram från Maria

    SvaraRadera