lördag 24 april 2010

Projekt sagoträdgården, påbörjat.

Tack snälla för alla gulliga hejarrop över mitt nyfunna intresse. När jag igår upptäckte att jag faktiskt kunde snickra själv var det som om en ny värld öppnade sig. Alla gamla plankor ute i skräphögen blev plötsligt skatter med oanad potential. Det som känns bäst med det hela är att jag inte behöver vänta på att någon annan ska få ork och inspiration nog för att göra det åt mig. Nu lämnar jag mannen inne med barnen och så går jag själv ut i torpet och pysslar, NEJ, jag menar snickrar!!!! Att det ska vara så svårt att ta de orden i sin mun?

Jag snickrar... Sådär ja.

Mitt nästa projekt ute i snickarboden blir lite lådor att ha mina trädgårdsredskap i. Jippiii, det är så kul!!!

Vad har ni haft för er idag?

Vi har skövlat en skog.



Pyntat i äppelträdet.

Tack för alla smarta lösningar på vad man kan hänga upp. Jag har nu hängt upp lite gamla karaffknoppar, prismor och ska i morgon hänga upp tre värmeljuslyktor. Än så länge är det så svårt att fota ute så man ser något så jag tog lite närbilder i stället. Jag tror det kommer att synas bättre när det blir grönt ute.




De två (hästarna, drakarna, bilarna, tågen, grisarna) är nu på plats. Många var idéerna om vad det var för något men oj vad roliga de var... Barnen har lekt ute hela dagen!



Även spindeln Rickard har nu kommit på plats. (Ni ser väll att det är en spindel?) Vi väntar på att Bläckfisken Bella också ska få sin rätta plats... Tror det kommer att ske i morgon.



Och så har vi planterat... Dessa (hjärtbegonior?) måste klara av att leva under hästkastanjen. Om inte de klarar sig så gör ingen det... Niklas avskyr verkigen dessa växter men jag tycker att de är ganska charmiga med sina fina tjocka blad. Inte många är lika tåliga i alla fall...



Jag har ännu en liten fråga till er... I flera veckor har jag letat efter några snygga lampor att ha i köket. Jag behöver tre lampor som helst ska vara som plafonder. Problemet är att det är sååå fult med vanliga plafonder! Vad ska man sätta upp i stället??? Några tips? Jag skulle gärna flirta lite med den industriella stilen...

Ta hand om er och mys som galningar ikväll!

Kram

Anna

15 kommentarer:

  1. Fint med prismor i träden. Ni har jobbat på som vanligt ser jag.
    Jag brukar också snickra och greja men det slutar nästan alltid med att maken får hjälpa till. Tyvärr.
    Har inga bra ideér när det gäller lampor just nu. Återkommer isåfall.
    Ta det lungt nu. Själv ska jag kolla på Millenium. Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så aktiv du varit! Fick läsa hela tre inlägg hos dig för att komma ifatt! ;-) Men som alltid grymt underhållande och inspirerande. Gillar dina bilder på prismor i äppleträdet.
    Kraam! Marie

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, jag har också prismor hängande i trädgården...fint. Låter roligt att snickra kanske man ska prova, för det har jag aldrig gjort.

    HA en skön söndag
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vad kul att har börjat snickra.
    Jag har varit i trädgården hela dagen.
    Planterat 12 krukor som skall fotas i dagarna.
    Ja och myst mig ikväll med god mat och lite vin.
    Ha en skön söndag
    Annika

    SvaraRadera
  5. Så många olika saker du ger dig på! Grattis till upptäckten att det är kul att snickra. Jag ser förstås fram emot att få se något du har gjort ;-) Själv har jag hittills bara snickrat fågelholkar, men inte alls såna snygga som ni säljer i bloggbutiken.

    Kram Outi

    SvaraRadera
  6. Såg ut ungefär så här också, fast det var häcken vi klippt och körde bort. Så fina karaffproppar du hängt upp, kommer och bli vackert när solen lyser på dom. Sagoskogen ser för härlig ut, och det är bra att du snickrar. Så mycket du kan fixa själv nu.
    Ha en fin söndag
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Härligt med lite trädgårdsarbete när det blir så fint!

    kram Mia

    SvaraRadera
  8. Jag beundrar din energi, Anna! Kört hårt, tjejen!!! :)))

    kramar Olg@

    SvaraRadera
  9. Oj, vad ni hunnit med. Och bara för att du är kvinna betyder ju inte att du inte vet hur en hammare ska skötas, eller hur? Så spika på bara.
    //Camilla

    SvaraRadera
  10. Men vad bra att du börjat snickra!
    Prismor i trädet är inte så dumt, det var en kul ide´.
    Ha en skön vårkväll!

    SvaraRadera
  11. Du är ju så händig så klart att du kan snickra.
    Ju mer du övar destu bättre blir du.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Härligt med fix i trädgården! Och snickra är ju urkul!

    Har inget tips på lampa, men om du du får ngt snyggt tips så får du gärna dela med dig. Vi har ganska lågt i tak på bottenvåningen och det är väldans svårt att hitta en bra OCH snygg lampa... så jag letar också!

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  13. Sv. Jag har oxå fallit hårt för den överviktiga hästen haha. Han är ju så rund å go.

    Tips på en snygg lampa är i sån metall eller om det är aluminium i typisk industri stil. Har en liknande lampa i ett inlägg jag gjort som heter Tema: Mixa och matcha.

    Hoppas du hittar din lampa ;)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Snickra är urkul :) Ser fram emot resultatet!
    Ja lampor är svårt, vi har letat länge till vår hall. Vi köpte ett par billiga på ikea tillsvidare och faktiskt så funkar de bra.
    Lamplagret har några fina lite marina lampor som man säkert kan ha i tak också, det var mina förslag!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  15. Hej igen, den taklampan är ifrån Sia homefashion. Den tillhör den senaste kollektionen . Vet inte om den kommit ut i butik. Annars kan man alltid beställa hem den om man besöker Sia butiken på nova lund eller sia buitken i stockholm. Beror på vad som ligger dig närmst. Annars vet jag med 100 % att samma lampa finns på nova fast större modell. Dem är riktigt läckra :) kul att man kunde vara till hjälp

    Kram Malin

    SvaraRadera