måndag 5 januari 2015

Sommardrömmar...

Som jag längtar efter att få sätta händerna i solvarm jord nu. Jag kommer inte ens gnälla över att jag måste rensa ogräs! Eller... jag säger det nu men det kommer troligen att vara en annan historia när jag väl står där och svär över alla hemska ogräs som invaderar min trädgård från alla håll. 

Men... 

Ännu är minnet av sommaren bara ljust och jag försöker efter bästa förmåga hålla tankarna på ogräs, skadedjur och torka på avstånd. 


Inom kort ska fröer av kronärtskocka och jordgubbe få komma i jorden och växa sig stora och starka innan de planteras ut. Men... i år ska jag inte göra misstaget att använda mig av smutsiga krukor och på så vis riskera att drabbas av bladlöss! Ännu en lärdom jag kan lägga till från tidigare år. ;)

Anna

5 kommentarer:

  1. Frågan... räcker det med att diska krukorna i såpa? :-) Jag längtar jag också, men här är det -10 och snöar för fullt. Och har fortfarande inte kommit på när jag ska sätta gurkor, förra året satte jag dem för tidigt. Bor i västerbotten.

    SvaraRadera
  2. Det kommer, det kommer, det går så fort, så jag tycker det är lite gott att gå och suga på det lite grand!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder du bjuder på,
    och visst kommer det snart det går så fort!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Så himla roligt att se dig igen. Jag har varit borta från min blogg såå länge, men planerar att komma igång så smått igen. Du var ju en av de första jag följde här i blogglandia och jag inspirerades mycket av dina tips och idèer och din härliga energi. Jag minns när jag snickrade ihop en bänk efter dina instruktioner. Den står fortfarande i min hall :-)
    Det ska bli roligt att följa dig har igen.
    Kram och ha det gott!

    Åsa.

    SvaraRadera
  5. Så kul att se bilder på ditt fina växthus och köksträdgård! Duktiga du! Kramar från mig

    SvaraRadera