torsdag 11 december 2014

Origami presentpåse - gift bag

Till förra årets julkalender vek jag egna påsar. Jag minns att det var rätt enkelt och jag tycker själv att de blev himla söta. Problemet är bara att jag inte kommer ihåg hur jag gjorde! Är det någon av er som har någon bra länk? Jag vet att jag kollade på youtube men jag kan inte för mitt liv hitta beskrivningen. Mycket irriterande eftersom dessa små påsar var helt suveräna att fylla med godis eller småsaker när man vill ge en gåbortpresent till glöggkalaset eller liknande. 





Många påsar blev det med fyra barn som skulle ha varsin julkalender... ;)

Anna

2 kommentarer:

  1. Ett alternativ kunde vara att "offra" en påse och veckla ut den så kanske minnet vaknar till liv. Hoppas du löser det för de var jättefina. Hade gärna gjort några själv ;) även om jag aldrig pysslat med origami tidigare.

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen aning om hur man viker dem, men söta var de!

    Hoppas det löser sig! //Carolina

    SvaraRadera