onsdag 31 december 2014

Ett skepp kommer lastat!

Igår gjorde jag äntligen slag i saken och köpte lite ved... ja, eller lite... 6 kubik för att vara exakt. 

Jag förstod inte riktigt hur mycket ved det var men nu har vi staplat ved i en hel dag och det syns inte ens att vi har rört högen! ;)


Som tur är så tycker barnen att det är lika roligt att stapla ved som jag gör. Vi kom in sent igår kväll och nu på morgonen ville de ut och fortsätta. 







Härlig känsla att fylla på förråden, oavsett om det handlar om mat eller ved. 

Nu ser vi fram emot ett nytt år fyllt av värme och glädje.

Anna

4 kommentarer:

  1. Vill önska dig och dina fina barn ett Riktigt Gott Nytt År och sen såg jag ju att du har en underbar hund i bakgrunden, samma ras som vi har! Stor Kram. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja det där med att uppskatta mängd som mäts i vikt eller kubik är inte alltid så lätt. Vi har fortfarande 2 stora säckar natursten som blivit kvar efter en beställning jag gjorde för över två år sedan. "Det är nog bäst att ta lite extra" aktar jag mig för att säga igen!

    Gott nytt år till dig och de dina!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera