söndag 28 december 2014

Ett nytt år - ett nytt liv!

Jag har varit med om rätt mycket i mitt liv men det jag har lärt mig är att man måste släppa det gamla och låta det dö innan något nytt kan växa. Kanske är det så att det gamla skuggar det nya så att det inte kan få växtkraft om man inte släpper taget. Att släppa taget innebär för mig att släppa sin ilska och förlåta. 

Förlåta... ett svårt ord. 

För mig betyder det inte att man glömmer, det betyder att man släpper. Jag är nog inte där riktigt ännu men jag jobbar på det...

Jag tar det en dag i taget och sakta men säkert kommer det gamla ruttna och dö och det nya kan få ljus för att kunna växa sig starkt. 


Det nya året är väl en process i sig... ett avslut och en möjlighet att lägga saker bakom sig. Jag tycker vi låter det nya året representeras av det nya spirande livet som hittar kraft i det gamlas död! Eller vad säger ni? 

En årssammanfattning från mig. 

Låt det gamla dö för att ge plats åt nytt spirande liv. Det nya kan inte växa i skugga och mörker... 

2 kommentarer:

  1. Känner samma sak som du, så här när man står inför ett nytt år. Som ett oskrivet blad ligger det framför en, och man vet inte riktigt vad det ska fyllas med. Förhoppningsvis får man vara medförfattare lite här och där, men nog är det mycket man vet att man inte kan påverka. Allt är på gott och ont, men nog är det lite tjusningen med livet.

    Ett gott slut på 2014 önskar jag dig, och ett gott nytt 2015 när det väl kommer!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Låter stort! Undrar som säkert många andra gör här vad det är för hemskheter du brottats med. Men jag hoppas att det nya året ger mer på alla sätt och vis istället för att ta! :-)

    SvaraRadera