lördag 11 januari 2014

Nya familjemedlemmar...

Igår kunde jag inte hålla mig längre... 

Jaaaa, det var jag som inte kunde hålla mig. ;) Både jag och mina fyra barn är barnsligt förtjusta i djur. Så vi inhandlade fyra stoooora genomskinliga plastlådor med lock på det stora varuhuset, åkte till loppis och handlade små hus (muggar, korgar och små krukor), handlade små vattenflaskor, spån, halm och sand och sedan fixade vi ihop fyra "burar" åt de tilltänkta små busarna. Vi kom undan med några hundlappar. 

Jag borrade lufthål och hål för vattenflaskorna och sedan fick barnen inreda var sin låda med hus och annat. Sedan bar det iväg för att inhandla dvärghamstrar!

Rosa, Mus, Druva och Bella har nu flyttat in hos oss!


Visst är de bedårande söta!

Anna

5 kommentarer:

  1. Men gode tid så söt!
    Helt oemotståndlig.
    Jag vill också ha!

    SvaraRadera
  2. Otroligt söta! Smart att inreda med loppisfynd :) Liza

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken sötnöt! Nu saknar jag vår lilla Todd ...

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Bara en liten fråga, om ni inte haft dvärghamstrar förr, har du kollat om det är en sort som ska hållas en och en, eller man bör ha flera ihop? Jag var helt insnöad på att hamstrar ska man bara ha en i varje bur, så vi köpte bara en när barnen ville ha en för ett antal år sedan. På affären sa de inget, men sen läste vi någonstans att den sorten vi köpte skulle vi tydligen inte haft honom ensam. Då hade han varit ensam så länge att det fick vara så.

    Kram igen,
    Jenny

    SvaraRadera