måndag 17 juni 2013

Jag förundras fortfarande...

Idag var första dagen på sommarlovet för barnen. Vi invigde den med magsjuka... ;)

De ska få vara hemma alla 10 veckor så det känns som om det inte gjorde så mycket, vi hinner ha sommarlov i alla fall. Jag är så vansinnigt glad att jag och min x-man har en liknande syn på det här med barn. Vi lever ifrån varandra men är väldigt goda vänner och gör vårt bästa för att barnens liv ska bli så bra som möjligt. Visst avskyr jag att vara ifrån mina små men jag vet att de har det bra hos sin far så jag fokuserar på att jobba som en toka dagarna jag inte har dem för att kunna vara närvarande när de är hos mig. 

Jag kan inte förstå hur jag har kunnat ha sådan tur att jag förutom att kunna leva så, även har förmånen att kunna livnära mig på min största passion i livet. 

Jag skulle inte vara hel utan trädgård och ett liv nära djur. Att jag sedan även får skriva och dokumentera detta och dessutom få betalt för det känns smått overkligt. ;) Livet... det för en onekligen ut på okända vägar... men det är bara att se det positivt så löser sig det mesta. 

Ikväll satt jag och min 4-åring Bo (som omöjligt kunde somna) och gick igenom insektsbilder jag har tagit. Denna blev döpt till "Pollenmumsaren" :) Sött va?! 


Anna

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på
    Pollenmumsaren :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Pollenmumsare, vilket bra ord! Tråkigt med magsjukan, men som sagt så hinner ni nog ha roligt så det räcker sen!

    Ha det bra,
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Pollenmumsare, vilket härligt namn :)

    Trist att börja sommarlovet med magsjuka, men förhoppningsvis får ni vara friska resten och så gott för både dig och barnen att du och barnens pappa har en bra relation, det underlättar så mycket och visst är det lite intressant vilka olika vägar ens liv tar...

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Härlig bild! Bra namn. :)
    Insekter ska vi vara rädda om. Gillar att fota insekter själv även om jag inte når upp till din kaliber, men kul är det!

    SvaraRadera
  5. Härlig bild! Bra namn. :)
    Insekter ska vi vara rädda om. Gillar att fota insekter själv även om jag inte når upp till din kaliber, men kul är det!

    SvaraRadera
  6. Ett väldigt passande namn!
    När du skrev att du och din man separerade som vänner, hade jag aldrig kunnat tro att jag idag skulle kunna säga samma sak.
    Uppdelningen av barntiden är dock lite mer konservativ här i Tyskland. De yngre barnen bor hos mig och ser pappa spontant när han är hemma under Helgen.
    Att hitta ett Jobb som är kul och som man kan livnära sig på, vore naturligtvis pricken över i:et för mig.
    Du kan verkligen vara glad över att kunna göra det du mår bra av.
    Underbar bild...
    Ha en fin midsommar!
    Kram Elle

    SvaraRadera