tisdag 15 januari 2013

Jag ser det snöar! :)

... och jag älskar det! 

Eftersom jag är uppvuxen i Norrland blir jag lite nostalgisk när det är riktig vinter även här nere i söder. Jag vill ut och grilla korv, åka skidor, pulka eller bara ta en tur på hästryggen i det vita pudret!

Men idag blir det inget bus ute i snön... idag ska det jobbas undan så jag slipper stressa med det när barnen kommer tillbaka igen. Jag kan ärligt säga att jag har blivit en bättre mamma sedan separationen. Det är underbart att kunna njuta av sina små fullt ut när man har dem och passa på att jobba undan när jag inte har dem. Äntligen är jag den där mamman jag alltid har velat vara men inte riktigt orkade fram till tidigare. Barnen verkar också lite gladare nu... Vi gör roliga saker tillsammans och jag har ork att baka, laga mat från grunden och pyssla hemma igen. 

Nog om detta nu!

Idag är det tulpanens dag och det firar vi med pudriga rosa pasteller, eller hur! :)


Snart är vårens krispiga grönska här så passa på att njuta av det vita pudret och gör roliga saker tillsammans med era barn/barnbarn så länge! 

Livet blir inte bättre än man gör det!

Kram/ Anna

3 kommentarer:

  1. Underbara tulpaner!

    Ha en fin dag
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  2. Det värmer att läsa om din vardag.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att du har hittat balans i ditt liv.
    Har kompisar soskiljer sig och vilka tuffa tider de går igenom.
    Styrkekramar och tack för tulpanbilden.
    Ulla

    SvaraRadera