lördag 21 april 2012

Att lära sig växa med de som växer...

Ibland krävs det andras ögon för att man ska se sig själv i nytt ljus. Tänk vad några väl valda ord kan få en att tro på sig själv och känna att man nog faktiskt kan. Det kostar så lite, men ger så oerhört mycket för den som får del av dessa ord. Ibland undrar jag varför vi är så snåla med beröm i det här landet. Är vi rädda för att själva förminskas om andra växer? 


Låt oss slösa med beröm och uppmuntran och lära oss att växa med de som växer i stället för att vara rädda för kraften som plötsligt släpps loss. Alla har det i sig, det gäller bara att våga släppa kontrollen och inte vara rädd för att misslyckas. Man lär sig av allt och genom motgångar blir man starkare. 

Ha nu en underbar lördag alla finingar där ute!

Love you all! 

Anna

10 kommentarer:

  1. Att glädjas och bli inspirerad av andras framgångar - stora som små - är lycka!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jag tycker att det är många i vårt land som är duktiga på att ge beröm. Problemet är att det är så många som har svårt att ta emot det och att de oftare fokuserar på det som som någon enstaka sa som var negativt. :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg! Tycker också att det beröms för lite. Det krävs inte så mycket som du säger, men ger desto mer.

    SvaraRadera
  4. jag håller med dig till fullo: beröm, uppmuntra, dela glädje och skratt...sprid till alla och vi får en bättre värld...du missar väl inte min utlottning? kramis semlan

    SvaraRadera
  5. Håller med! Säg om det är något du tycker är bra men gillar du det inte behöver du inte säga något alls!

    Ha en toppen söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Helt klart rätt sagt! Man behöver beröm för att växa ibland fast det är som en nämnde innan att det är svårt för människor att ta emot det positiva berömmet. Vi är väl oftast sånna att vi inte vill verka för mer än andra så vi tonar ner det vi gör, viftar undan berömmet lite och försöker att visa att vi inte är bättre än alla andra istället för att insupa berömmet, ta till sig det och tänka på det när man känner sig lite depp.
    Och försöka att ge beröm till andra och se dom växa. Jag försöker varje dag att ge beröm eller uppmuntran till både familj/vänner och folk jag inte känner.

    Kram på dej

    SvaraRadera
  7. Så sant, så sant!
    Har funderat mycket på det där för själv tycker jag att det är en av de största lyckorna att glädjas med andra.
    Men vi är snåla med det i vårt land, det är vi. Tråkigt nog.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Beröm är viktigt, man växer av det och behöver det. Någonstans läste jag att 70% av allt beröm vi får i livet får vi innan vi fyller 5!! Galet! Vi behöver det lika mycket som vuxen. Ös på med beröm, om det så bara är för att säga att sjalen passar personen du möter. Tack för en fin blogg:-)

    SvaraRadera
  9. Så bra skrivet! Det kostar liksom inget alls att slösa med berömmet. Jag tycker att alla i bloggvärlden är väldigt bra på detta. Om jag ser någon och tänker att den personen är snygg, duktig eller rolig då försöker jag också säga det och inte låta det stanna vid en tanke.

    DU är duktig, Anna! :)

    Jag önskar dig en fortsatt härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera