torsdag 23 februari 2012

Ännu en dröm kan slå in!

Åååååh! Solen skiner, ungarna kvittrar och jag skolar om plantor av hjärtans lust! 

NU börjar livet igen! 

Jag har länge försökt intala mig att vintern inte är så farlig ändå, men jag kan ärligt säga att jag lever mellan mars och september. Resten av tiden överlever jag... ;)

Så, nu till min dröm...


Drömmen är av det lurvigare slaget. Vi har bara några grannar kvar att fråga om de tycker det skulle kännas ok om vi skaffade några får. Vi har fått tillåtelse att ha dem på "bondens" mark och fått klartecken från byn så länge inga grannar sätter sig emot. Sååå nu håller vi tummar och tår att ingen tycker det skulle vara obehagligt att bo granne med några pälsklädda sötnosar. 

Tääänk va, lamm! 

Om det går vägen ska jag skaffa mig en spinnrock och så vips, har jag inte tråkigt under vinterhalvåret heller. ;) Kanske blir vintern lite lättare att uthärda med famnen full av ull... 

Anna

20 kommentarer:

  1. Vilken underbar dröm, hoppas den slår in! Men nu är vi nyfikna på vilka som vinner biljetter till mässan. Dragningen var igår :-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Stina: Den som väntar på något gott... ;) Ikväll lovar jag att berätta vilka som vann.

    SvaraRadera
  3. Vad du är driftig! Så underbart härligt det låter med får...fast ni får passa växterna! ;o)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Mycket bra idè med fåren! Jag blir såååå avundsjuk! 3 höns och 5 får skulle jag vara mer en tacksam för...men kan inte... för man bor ju FEL! Hoppas du får ok från grannarna ...då kanske vi får också se lite fina bilder på framtida lammisar,
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  5. Låter exakt som mina drömmar :) Men jag har ingen som kan klaga. Jag är bara feg, och ska ha pengar till att köpa fåren också. Du vet, dagens samhälle: pengar, pengar, pengar. Men nu håller vi tummar ock tår att " våran" dröm blir sann :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas din dröm blir verklighet! Måste hålla med om att jag känner likadant vad gäller "jag lever mellan mars och september. Resten av tiden överlever jag..." Nu är vi ju på rätt väg i allafall. Ha det fint!!

    SvaraRadera
  7. Gud så mysigt med får. Håller tummarna för att den drömmen slår in för dig. Lite avis faktiskt men om jag säger till min lilla gubbe ätt jag vill ha får då får han nog en hjärt attack, så jag låter nog bli. Ha en fortsatt härlig dag!

    SvaraRadera
  8. Om du skaffar spinnrock, lova att du inte sticker dig på den då vore ju dumt om du skulle behöva sova i 100 år menar jag...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Ingen kan väl ha något emot får, dom gör ju bara nytta där dom går och klipper gräset. Vi har ett gäng som kommer varje vår och semestrar här och det är så mysigt, alla små barn tycker om att mata dom med löv och dom är så gulliga.
    Sen ser jag dig med spinnrock och stickor och säkert helt underbara lusekoftor också!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du är galen Anna! Huuuur får du energin att räcka till...?! Skicka över ett lass energi bums! ;)
    Största kramen!

    SvaraRadera
  11. Ljuvligt, lantligt och perfekt för en stor barnfamilj! Tänk va en egen lite fårfarm!!
    Spinnrocken skulle gå varm :)

    Ha det gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  12. Vad härligt! Jag skulle också gärna ha får och höns med för den delen... men eftersom jag inte bor på landet så får jag nog avstå, iallafall från fåren. Höns vet jag att man kan få lov att ha, men min käre man tittar på mig som om jag kom från en annan planet när jag tar upp frågan så - jag låter den bero... ett tag! :)

    SvaraRadera
  13. Gu va du är driftig! Alla sätt att överleva är BRA sätt, så kämpa på med grannarna :)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  14. Ljuvligt foto!

    Så mysigt! Vi har haft en get (Getrud) o hon var helt underbar.. Hon delade hus med hönsen o hängde med på rundan med hunden o älskade grannens blommor..

    Lycka Till o en sak till;
    Om det inte fryser inatt, så är det VÅR imorgon!! Jabadabadoooo!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Får har jag med en dröm om, men bor liiite olämpligt för det..
    Hoppas grannarna inte sätter sig emot..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. Hej! Tittade in på grund an det vackra namnet på din blogg. Nu var det inte bara namnet som var bra ..Kul med får och jobb oxå så klart. Vi har en dunge som ev. skulle passa bra till fårhage men jag drar mig lite för jobbet. Tittar in igen. Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Men vad roligt! Jag håller tummarna för att alla är positiva till det!! Kram!!

    SvaraRadera
  18. Gud vilken energi du har ! Du är ju helt fantastisk.Är inne på din sida nästan varje dag och blir så inspirerad av vad du ska göra och alla dina fantastiska foton.
    Trevlig helg ! Nina

    SvaraRadera
  19. Lycka till :)
    Kram Marita i Björkhagen

    SvaraRadera