måndag 10 oktober 2011

Lite lugn och ro väntar...

Det här var nog det sista blomsterarrangemanget med egna blommor för i år...


Det känns skönt på något vis ändå att man får vila lite från trädgården i några månader innan det är dags att sätta fart igen. Redan i januari ska jag sätta nya små frön av kronärtskocka och i februari är det dags för både paprika och chili och i slutet på den månaden ska jag dra igång mina varmbänkar i växthuset... Tre månader med lite lugn och ro kommer att kännas skönt! Fast det är klart... julen kan ju vara allt annat än lugn! ;0)


Visst är det vackert när murgrönan så smått börjar skifta i rosa i kanterna... 


Anna

6 kommentarer:

  1. glöm inte bort alla julblommor också...hum...ledigheten krymper...ler...kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Jättevackert! Julen är ju underbar med alla dekorationer, julblommor och mys. Förut tyckte jag att det var långt till våren...nu känns den nästan här :-) Märkligt det där med tid.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Hallojsan Anna!

    måste vara helt ljuvligt att ha växthus med den möjligheten att odla 9 månader om årte..och sen vila tre

    kramis Sanne

    SvaraRadera
  4. Ja, man hinner knappt avsluta skörden förrän fröna ska i jorden igen. Jag kommer nog inte hinna med några frön nästa år, här blir det nog fullt upp när vi kommer hem nästa år. Får nog köpa färgida plantor.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har du så mycket blommor kvar i trädgården? Ojojoj!! Såååå fina!!!
    Kraam Anna

    SvaraRadera
  6. Det är min stora dröm att kunna dra igång vårt växthus igen till våren.
    Du ger verkligen både inspiration och motivation!

    Ha en underbar dag!

    Kram Annica

    SvaraRadera