onsdag 30 november 2011

Anna svarar! :)

Vad glad jag blev att det var så många som tyckte om mina kransar som jag visade igår! 

Jag fick en del frågor angående vad det var för glitter som sitter på kransarna och hur jag har hängt upp dem på dörren, så jag tänkte svara er här! :)

Glittret är små pärlor jag har limmat dit med limpistol. Det går bra med vilken sorts pärlor som helst men jag köpte mina på ICA. De är egentligen tänkta som ett pärlband att hänga i julgranen men jag klippte isär dem och limmade på dem på kransarna. 

Idén är inte min vill jag bara förtydliga!!!


Kransarna jag hängt upp på dörrarna sitter med en spik i dörren. Det tog ett år innan mannen gick med på att jag skulle få sätta spikar i våra nya pardörrar, meeeen efter att kransarna hade hängt och slängt i långa band ledsnade han också... 

När jag binder mina kransar gör jag buketter av ris och så fäster jag dem på vanligt vis på en stomme av halm. Sedan formklipper jag kransarna för att få dem så täta och bulliga som jag vill ha dem. 

Jaaaaa som svar på en helt annan fråga! jag har nästan bundit 100 kransar i år! De gick åt på en gång när jag stod på julmarknad så det var bara att åka hem på kvällen och binda fler så jag hade något att sälja dagen efter. ;)

Anna

9 kommentarer:

  1. Perfekt med en liten lektion i kransbindning! Sitter här med några halmstommar som bara ropar efter "kläder"....nu vet jag hur jag ska göra. Men oj.....över hundra kransar! PHU! Vilket jobb...men så kul att det blev sån strykande åtgång! Det förstår jag, dina kransar är underbara!
    /Sussi

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen underbart fina och juliga kransar!!!
    Ha det gott, kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Att de ska vara så svårt för män att förstå att ens ide är bra från första början....att de ska vara så misstänksamma mot allt de inte tänkt ut själva...jag tar ibland till metoden att fundera lite lagom högt på ett "problem" som jag redan har en lösning på och när Jonas hör mina funderingar så brukar vi börja resonera fram och tillbaka tills han "kläcker" iden....funkar toppen ibland vill säga...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, det var ovanligt fina kransar och pärlorna var mycket effektfulla och dekorativa!
    Slängande kransar förstår jag att din man också tröttnade på och kanske lät du dom slänga lite extra för att "få" sätta dit den där spiken....man får vara lite lurig ibland! KRamar

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur mycket du har slitit med alla vackra kransar, så att göra några få för eget bruk kommer du aldrig att klaga över ;). Riktigt fina är de, och pryder sin plats på alla era dörrar minsann! Kram Marie

    SvaraRadera
  6. du är duktig på kransbindning du...kramis semlan

    SvaraRadera
  7. Du är så kreativ, alla dina alster är lika fina! Limpistol är ett fantastiskt verktyg, har man en gång testat är man fast! ;) Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Dom är så härligt stora och fluffiga dina kransar!
    Bra där att spiken till slut fick komma på plats! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Kan bara hålla med de övriga om att dina kransar är superfina.
    Sen är det ju såå kul att pyssla och pynta lite.
    Ha det gott!

    SvaraRadera