tisdag 13 september 2011

Mossbollar modell mindre...

Förra året gjorde jag mossbollar till min entré. Eftersom buxbom tar så ooootroligt lång tid på sig att växa och dessutom har visat sig drabbas av sjukdomar är bollar av mossa ett bra alternativ. Det enda problemet är att fåglarna brukar vara lika förtjusta i dem som jag är! 


Vad är grejen liksom? Hela skogen är full med mossa men det är minsann vid min entré de ska vara och plocka... ;0)


Lite hönsnät och mossa så har man sig en dekoration som håller ända fram till i vår... 


Titta in hos Mia med bloggen Kinoko så får ni se en annan variant på mossdekoration. 

12 kommentarer:

  1. jättefina.....gör också massor med mossa, härligt material ;)
    kram susanne

    SvaraRadera
  2. Men vad fint!!
    J*vla fåglar! Du får binda ihop en lite fågelskrämma i mossa också!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kanske skulle göra några mossbollar jag med har dock inget hönsnät. Men det kanske funkar med tidning där också.
    Oj så avundsjuk jag blir på din melon har försökt två år men de hinner bara bli 1cm innan kylan kommer. Får helt enkelt börja ännu tidigare.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mycket snygga bollar! Och mossa finns det ju gott om här hemma...

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Snyggsnyggt helt enkelt! Jag tröttnar ALDRIG på terrakotta, grönt och röda bär!!!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  6. These moss pots are so adorable! Thank you for showing us how to make some for our table.

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert... Här ska göras mossbollar istället för de höstblommor som Katia snodde i natt;) Tack för tipset nu känns förlusten av mina blommor inte lika tung;)

    Önskar dig en skön dag/annie

    SvaraRadera
  8. Så snygga. Ska försöka, har ju hela gräsmattan full av material./Christina

    SvaraRadera
  9. Wow! Nu fick jag RIKTIG inspiration att göra höstfint! Såå läckert. Hade mossa i krukor förra året men hade svårt att få upp dem. Hönsnät såklart! Varför tänkte jag inte på det;)
    Kram!
    P.S. Idag ska baka dina goda surdegsciabatta:)

    SvaraRadera
  10. Så fint det blev med små bollar! jag har mina jättebollar kvar i förrådet sedan förra året. Kanske dags att ta fram dem igen.. :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  11. De var ju fantastiskt söta! Jag älskar mossa. Själv gör jag mossträd och mossägg.
    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera