torsdag 29 september 2011

Ett tandlöst inlägg...

I vår familj har tänder en rätt framträdande roll i diskussionerna runt matbordet just nu.

Matilda håller på att tappa sina framtänder och kommer nog snart att ha ett sådär charmigt tandlöst leende som alla barn i skolan har... Lite synd tycker jag det är om henne när hon försöker äta äpplen nu när det är äppeltider och allt... ;0) Det tar tiiiid!


En annan som just håller på att få sina första tänder är Gunnar. Han är inte nämnvärt påverkad av det utan har börjat sova fler och fler hela nätter nu. Jag känner mig som en ny människa! Tänk vad lite sömn kan göra för humöret... Allt är roligt och jag har helt plötsligt fått ork att ta strid för saker jag tror på. Har varit involverad i en och annan diskussion på FB, bland annat angående hur vida det är ok att skriva rasistiska "roliga" historier eller ej. Jag ska inte gå in mer på det här men rackarns vad arg jag blir över sådant! 


Mina barn ska växa upp med känslan att man ska ta strid för det man tror på. 

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Anna

6 kommentarer:

  1. ja att stå för sina åsikter och våga vara sig själv är något som tas lite lättvindigt på idag. Det är lättare att följa strömmen...frågan är hur själen mår då!?stå på dig!Kramis semlan

    SvaraRadera
  2. hej igen! Tack för dina snälla ord hos mig...devärmde behövligt idag!! Kramis igen semlan

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har också läst en och annan på facebook. Ibland verkar det som allt är tillåtet.
    Heja, dig härligt med människor som orkar ta strid för det de tror på.
    Kram Berit.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, sömn, särskilt när det blir för lite av den varan, blir som balsam för själen på ngt vis när man väl får den åter...
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Fina bilder.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera