måndag 29 augusti 2011

Mellistips!

Nu ska ni få ett mellanmålstips som smakar ljuuuvligt!

En choklad/banan shake helt utan socker man kan ge sina barn (eller sig själv) till mellanmål utan att blinka!


Mina barn är helt galna i choklad och då passar den här drycken bra att ge dem till vardags. Jag är inte så förtjust i att proppa dem fulla med socker eftersom jag vet hur gaaalna de blir efter ett sådant mellanmål. ;0)



Till fyra glas behövs:

2 kravbananer
8 dl mjölk
2-3 msk kakao
1-2 tsk vaniljsocker

Mixa ihop, häll upp på glas och pudra över lite kakao. Ett tips är att frysa in bananer som börjar sjunga på sista versen och använda dem, så blir det mer som en milkshake...

Anna

12 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Ska prova på barnbarnen, men byter ut mjölken mot soja!/Christina

    SvaraRadera
  2. Mmmmm va gott det ser ut. Måste prövas. Bra tips att frysa in bananer, har inte tänkt på det utan har bara kastat dom.

    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  3. Åh vilket härligt mellis tips. Ska genast testas;)
    Annie

    SvaraRadera
  4. Här blev det också shake till mellis. Men med lingon, blåbär, banan, is och saft(oblandad). Också gott!

    SvaraRadera
  5. Bra tips, det ska jag spara till nån extra jobbig efter dagis-kris! :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Bara så gott mellistips.Tack snälla för tipset.Ha en fin kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Såna mellisar kan en vuxen också behöva, tror jag, det låter jättegott!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Gottegrisar :) Detta serveras här hemma också med jämna mellanrum... blev allt lite sugen nu :)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  9. Åh vilket bra tips, det ska jag göra till barnen!
    Ett annat tips är att enbart mixa de frysta bananerna, då blir det bananglass :)

    SvaraRadera
  10. Supergott! Och så enkelt sen. Vi dricker fruktsmootie nästan varje kväll. :)
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  11. va gott det ser ut!!
    det ska jag göra.:))
    mauro

    SvaraRadera
  12. Mmmm, ser jättegott ut. Ungarna kommer säkert att gilla det.

    SvaraRadera