tisdag 11 januari 2011

Chokladmilkshake med banan...

Tidigare har jag skrivit om att jag fick veta av Mia att det går bra att frysa in bananer.

Ekonomisk (=snål) som jag är så köpte vi på oss massor av ekologiska bananer när de såldes ut efter jul i vår butik. Vi hade såklart inte en chans att äta upp allt så det mesta frystes in.

Vad göra med alla frysta bananer?



Chokladmilkshake såklart!

Jag tog 4 små frysta bananer, 4 msk kakao, 2 tsk vaniljsocker och så fyllde jag på med mjölk i en mixer.

Behöver jag tillägga att barnen älskade det här mellanmålet? :0)

Anna

6 kommentarer:

  1. Mums, behöver inte vara barn för att "go bananas" över denna milkshake =)!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Mums, det där hade även jag gillat. Men skall absolut testa till barnen. Smart tycker jag att frysa in bananerna. Och vilken bedårande Kinokovårflicka du visade i förra inlägget!

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  3. Det lät riktigt smarrigt!
    Måste genast testas.
    Jag brukar annars baka banankaka av de jag har lagt i frysen.

    Kram
    Jeanette

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Låter supergott! Det ska jag testa ngn dag!

    Ha det gott!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Åååå vad gott det ska jag testa till mellis idag.Låter super.Ha en fin dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera