lördag 4 december 2010

En handknuten matta i ull...

Nu har den kommit!

Mattan jag beställde från CarpetVista - äkta mattor kom igår... Jag var lite osäker på om färgen skulle matcha vår röda matta men den passar in huuuur bra som helst! Det är otroligt hur en matta kan förändra ett helt rum. Direkt när man har lagt ut mattan känns det varmt och ombonat...



Att jag sedan lyckades välja en matta som var i samma nyans som vår gamla kökssoffa kan man nog snarast beteckna som tur och inte som skicklighet... ;0)



Nu saknas bara en matta till vårt sovrum men det får nog vänta till efter jul. Jag har nämligen tänkt mig en matta som ser ut ungefär såhär och de är liiite dyrare...


Bilden är lånad från CarpetVistas hemsida...

Vilket konstverk, eller hur!

Titta in här om du vill se hur det såg ut innan den magiska förändringen av vår matplats tog sin början ;0)...

Anna

9 kommentarer:

  1. Mattor förändrar mycket och det med bara ett så enkelt medel som att lägga ut en snygg golvbeklädnad :-)
    Jag skulle behöva nya mattor lite varstans i huset men hittar ju inget jag vill ha eller så är de så ofantligt dyra... Hoppas jag springer på ngt snyggt snart..

    Blev kanonsnyggt hos er med den mattan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Härliga mattor, Anna! Och tänk att den under matbordet matchar soffan så perfekt, - ibland får man till det!
    Ha en riktigt skön lördag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Men vilka fina mattor,gillar den bruna jätte mycke.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  4. Jätte fint. Kul att se att du har soffan i den färgen alla målar sina soffor svarta eller vita. kanonfint med mattan till. Ha en bra lördag kram Sussi.

    SvaraRadera
  5. Oj, vad bra! Och snyggt! Bra för att vi också letar ny matta till vår matplats. Ska titta in i den nätbutiken.

    Idag ska jag anmäla mig till din tävling (även om man väl knappast kan ha mer tur än jag haft den här veckan:)). Jag har också lånat en bild av dig och länkat förstås, i dagens inlägg. Hoppas det var ok;)

    Kram och härlig andra advent,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Ja, ja, ja, ja.....läckert, läckert, vilken färgmatchning och den ser underbart mild och fin ut och tar inte udden av den röda!
    Väldigt fint.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg den mattan, och klart den går ihop med dde röda med. Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Anna!
    Tack för dina fina och tänkvärda ord i min blogg. Visst är det så att man lär sig även av det jobbiga man går igenom, får förändra saker, ser annorlunda på livet och till slut kan säga att man inte skulle vilja vara utan den tiden. Så är det verkligen! Lite som diamanter, som kräver ett väldigt hårt tryck för att slipa fram det vackra hos den.Från kolbit till diamant; tala om förändring.:-)
    Tänk att jag vann lapptäcket! Oj, va överraskad och glad jag blev. Det var evigheter sedan jag vann något i en tävling. Tusen och åter tusen tack!!! Det kommer att få pryda mitt gästrum, som jag håller på att jobba med att få snyggare, och med de färgerna så fick jag tusen och en idéer hur jag vill göra.
    Jag mailar min adress.
    Jag önskar dig allt gott och en riktigt härlig fortsättning på 2:a adventshelgen!
    / Kram Karin

    SvaraRadera