lördag 6 november 2010

Tjohoo! Jag är äntligen "inne"!!!

Enligt en artikel i Aftonbladet är "Granar i köket hetast i höst".

Tänk... jag är äntligen trendig ;0). För den som också vill vara trendig men inte har tillgång till en egen liten skogsplätt med smågranar att gräva upp så såg jag att det fanns att köpa när jag besökte IKEA i veckan, vill ju inte uppmana er till stöld! Annars kan man ju med len röst fråga skogsägaren om man inte skulle kunna få gräva upp en liten rackare...

Det är lite fascinerande hur fort modet växlar... Ena stunden ska alla ha orkidéer i varje hörn och nästa stund är det inhemska växter som är trendsättare. Jag är ju en liten miljönisse så för mig känns det här heeelt rätt! Inga uppvärmda växthus behövs för att odla gran...



Trevlig helg!

Anna

7 kommentarer:

  1. Mysigt att en liten gran har fått komma in hos dig. Jag har tre stycken inne och en av dem börjar redan barra så jag vet inte om det var något fel på den. Får ta in nya snart ändå

    Ha en trevlig kväll

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag gillar med små granar i burkar...då kanske jag med är lite inne i år. Tar dock inte in dem innan slutet av november....luktar ju så gott!!!

    SvaraRadera
  3. hihi jag håller helt med en gran är helt rätt nu :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Grantrenden känns helt OK, - orkidétrenden gav jag upp innan jag ens hade gett mig på den.
    Måste säga att jag verkligen gillar köksbilderna i ditt förra inlägg, - underbar färgsättning!
    Med önskan om en skön allhelgonahelg,
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Jag ska försöka hitta en liten gran åxå. så himla mysigt.
    Kram ullabella

    SvaraRadera
  6. Orkidèn är så pass härdig så att den överlevt hos mig och blommar vackert just nu kan jag glatt meddela....det är bra gjort i detta hus ;)
    Trendigt som attan är jag också, en gran på rot står grann i mitt fönster sedan frörmiddagen :)

    SvaraRadera
  7. Så snyggt! Åh, åh! Då är också jag "inne"! Äntligen! ;-). Var faktiskt ute i skogen igår och med hem kom både det ena och det andra, och idag hoppas jag kunna verkställa några av planerna..

    Kram på dig!

    //M

    SvaraRadera