måndag 31 maj 2010

En liten tvålkopp...

Här om dagen svängde vi förbi en liten loppis när vi var ute och for. Jag har länge varit på jakt efter små gamla plåtburkar men jag tycker ofta att de blir fantasipriser för sådant på de stora loppisarna och secondhandbutikerna. Döm om min förvåning när bland annat den här lilla medicinburken låg där på bordet. Priset? 5kr!



Även denna vackra stallyckta kunde jag lägga vantarna på...




Jag tycker att den matchar äggkorgen jag köpte på butiken Koffert för ett tag sedan.



Små detaljer kan verkligen göra stoooor skillnad. Den här gamla tvålkoppen, (eller vad det nu egentligen är) i zink gjorde att handfatet fick en helt ny känsla. Liljekonvaljerna hjälper förstås till en smula ;0).




Jag vill tacka otroligt mycket för alla goa snälla kommentarer jag får! Jag vet att jag är lite dålig på att svara just nu men det blir så när trädgården lockar utanför dörren... Jag vill att ni ska veta att varenda kommentar läses och gör mig strålande glad.

Hoppas att måndagen blir en underbar start på den nya veckan.

Kram

Anna

20 kommentarer:

  1. Vackert, jättefint....vilka fynd.
    Jag håller med dig trädgården lockar och man får svårt med tiden för bloggandet. Anntar att det går ner lite med aktiviteten när sommaren kommer.
    Just nu sitter jag på jobb och fuskar lite.

    Ha en bra dag
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Såna fina fynd! Allihopa! Jag känner igen det där att det ofta är fantasipriser på saker man letar. Extra kul att riktigt superfynda då:) Tvålkoppen var charmig som bara den!
    Jaa det är en härlig trädgårdstid nu tycker jag också, man vill helst aldrig gå in.
    Ha en fin dag och njut i trädgården!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Å vad mysiga bilder, på saker från en svunnen tid!
    Ha en mysig dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt att göra såna fina fynd!!
    Njut bara av din härliga trädgård!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Grattis! Det är alltid lika roligt att göra såna fina fynd. Tvålkoppen är ju bara helt underbar.
    Hopas du får en fin dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Men så fina! Och vilken mysig innergård ni har!
    Kram Dessie

    SvaraRadera
  7. Godmiddag!
    Underbara saker du fann på din loppistur!
    Så läcker ask du har tvålen i..
    Ha en fin vecka!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  8. Så härliga grejer du hittade! Kollade på bilderna från din trädgård, den ser så mysig och härlig ut, förstår att du njuter!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Hallå där,
    du tittade in till mig för ett tag sen och jag vill tacka för din fina kommentar. Vilka fina saker du har. Hit kommer jag gärna tillbaka :))
    Ha en toppen vecka.
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  10. Fina loppisfynd. Nu är det härliga dagar ute i solen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Någonstans där jag varit och rotat nyss såg jag såna gamla pillerburkar. Om jag hittar dom och dom ser fina ut ska du få dom. Då kan du ha en liten samling..
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Vilka fynd du gjort! Tvålkoppen va riktigt snygg. Lyx att kunna plocka liljekonvaljer utanför dörren (vilket jag antar du gjort)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Tvålkoppen är hur snygg som helst. Du har verkligen fyndat!!!
    Angående tips om syrenkvistarna, så tror jag att man bara får plocka nya vartefter de slokar.
    Tur att jag har en hel häck att klippa kvistar ifrån...
    Många kramar

    SvaraRadera
  14. Där gjorde du ett fynd!
    Fina foton du visar.
    Ha en bra tisdag!
    Kramisar!!

    SvaraRadera
  15. Vilka fynd, vi handlar på oss lyktor också. De är så fina överallt. Men jag tycker att de tar ganska mycket betalt för dem. Tvålkoppen var så fin. Medicinburken skulle jag vilja ha (sjuksköterska som jag är ...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Ja det var fina fynd du har hittat. Man blir såå
    glad när man hittar små guldkorn.

    ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  17. Håller med... blogga är inget som precis prioriteras just nu, men det kommer igång senare igen... Det gäller nog oss flesta kan jag tänka! Underbara liljenkonvaljer!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  18. Är dålig på att kommentera jag med, men jag läser allt;-)

    Underbara bilder från din mormorsträdgård, blir såå inspirerad och sugen på att boa här hemma!
    Försöker övertala mannen ang. höns, men det går inge bra alls:-(, jag vill ju oxå hitta en liten Agda i rabatten!

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  19. Urtjusigt blev det med din tvålkopp! Och liljekonvaljerna går ju inte av för hackor heller:)

    Ha en fin kväll,

    Rebecca

    SvaraRadera