måndag 17 maj 2010

Är det verkligen möjligt?

Kan en måndag morgon börja såhär underbart? Ungarna vaknade vid sextiden men var på intet sätt på dåligt humör... Kvart över sju var vi alla ute och kunde börja dagens arbete i trädgården. Solen skiner och ungarna kvittrar i kapp med fåglarna... Jag älskar mitt liv just nu!



Potatisarna jag förodlade inne har verkligen kommit igång med raketfart. Jag satte ut dem för någon vecka sedan och lite har frosten nypt dem i blasten men annars ser de hur fina ut som helst. Ska bli spännande att se om vi får någon potatis till midsommar...



Projektet köksträdgården har äntligen kommit igång på riktigt. Här har ni en förebild på landet jag och Niklas grävde ur för hand i höstas.



Och såhär börjar det arta sig så här långt... Jag har lagt en täckplast i botten och sen krossar jag tegelpannor som jag har i stället för grus i gångarna. Det blir verkligen stenhårt att gå på. Det är som att teglet låser varandra vilket behövs i vår leriga, mjuka mark.



Mycket tegel blir det...



Hoppas att er måndag är lika fantastisk som min! Ska passa på att gå ut och fortsätta nu när lilla Bo sover lunch.

Kram

Anna

9 kommentarer:

  1. Visst blir man glad över vackert väder! Härligt då barnen är på bra humör och vill vara med och hjälpa till. Du kommer få en ljuvlig trädgård. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland är livet verkligen härligt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ja det är underbart väder idag!
    så man blir på så bra humör!
    och du fixar och donar!
    Skall bli spännande att se slutresultatet!
    Hoppas din vecka blir fin.....
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Visst är det bara så härligt med fint väder .Man blir ju bara på så bra humör.Kommer att bli kanonfint i din trädgård.Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Samma här, mina söner var på ett strålande humör trots måndags morron hi,hi. Nilla

    SvaraRadera
  6. Hej Anna
    Javisst blir man glad när solen skiner. Oj vad mycket som hänt hos dig. Nu ska jag kolla läget i din utlottning.
    kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Så mysigt när alla är på glatt humör direkt på morgonen, det brukar bli en härlig dag då. Kommer bli fint i ert land nu när allt tar sig så fint. Härligt att kunna njuta av eget odlat...kramis semlan

    SvaraRadera
  8. Det låter idylliskt! Härligt när man får till en sådan dag. Hoppas det höll i sig! Gulligt namn med Bo!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Ojsan, du kör dubbelt idag, ser jag! Fint det blir med ordningssamma gångar. Ja, det är hårt att vara kvinna:-) Men nån måste va det, och det blev vi. (Hur skulle det annars gå....;-) H.

    SvaraRadera