onsdag 27 januari 2010

Allt kan bli bättre!

Den här dagen började före sex vilket är liiiiite för tidigt för mig. Visst det är jättemysigt när mellangrabben kryper ner i sängen och vill kramas men inte när han pratar oavbrutet, och dessutom vill ha svar på allt han säger ;0). När sen alla ungar kommer och börjar bråka om vem som ska ligga närmast, var, under vilket täcke och med vilken kudde, är det bara att kapitulera och gå upp. Morgonen fortsatte i samma stil med att de hittade in i lådan där alla kex, russin osv låg, så innan jag visste ordet av hade jag en knastrig och kladdig mix av kaksmulor och russin över hela golvet. Vi sprang till dagis utan att ens ha hunnit kamma håret, trots att vi gick upp före sex! Hur är det möjligt??? Vart tar mornarna vägen?
Sen vände min dag... Vi har haft en underbar eftermiddag på IKEA där hela familjen åt middag och sen shoppade jag loss på kläder till lilla A som bara växer och växer. Mysigt! Vi kom hem till läggdags en helt vanlig onsdag!

Bilderna ni får se idag är stolen som har fått flytta in i lilla M:s rum. Hon ville så gärna ha en dyna på sin stol och jag såg med fasa framför mig all vattenfärg, kritor, glitterlim osv. Jag kom då på den brillianta idén att måla prickar på sitsen så det ser ut som en dyna. Hon blev såååå nöjd! Och jag med :0). Bara att torka av!





Den här bilden hittade jag på loppis för en 20:a. Tycker den är så söt. En bild säger mer än tusen ord! (fotot är lite sådär men, men...)



Föga anade jag när jag köpte den här lilla glaskupan att den var så praktisk. Blommorna håller i 3 dar, utan vatten! Måste hålla fukten eftersom glaskupan är så liten...



Kram på er!

6 kommentarer:

  1. Underbart med livet en lite jobbig morron och seda till Ikea och shoppa tur att det kan vara så gott att leva .Vad cool stolen blev.ha en fin kväll varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Då gäller det att bara tänka positiva tankar när allt blir så fel...:)
    Va fin din "arbetsplats" är som du visade i förra inlägget.

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  3. Vad finnnnnnn stolen blev!!Kramar

    SvaraRadera
  4. Stolen blev jättefin, söt. Radio eller radiona vet inte vad man säger har jag i alla fall köpt..... håll i dig nu....Ullared 100 kr st, rätt ok.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vilken fin blogg du har :-) Stolen blev jätte fin. Jag kommer tillbaka!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera