fredag 13 december 2013

Vissa uppskattar vintern mer än andra...

Det finns i alla fall vissa som uppskattar vädret så här års! Jag har aldrig förr haft en hund som inte har fryst på vintern. Det är så härligt att se hur Glittra lägger sig i snön och bara njuter. :) Matte är dock av det mer frusna slaget och håller sig inomhus så mycket det bara går. Jag hatar verkligen att frysa!!!! 




En trevlig bieffekt av att hålla sig inomhus är att man gärna pysslar med inredning. Jag har inte haft lust med det under hela sommaren men nu fixas det både här och där. Igår monterade jag en våningssäng som skulle in i killarnas rum och fixade det helt själv! Trots att jag hade fyra barn hemma varav den minsta mer än gärna "hjälpte" mamma att sortera skruvar och annat... Ett rent under att alla delar fanns kvar! ;)

Idag ska symaskinen fram ifrån sin årslånga vila och gardiner och draperier ska sys så att ungarna får ett riktigt mysigt rum att vara i. 

Anna

1 kommentar: