söndag 29 december 2013

Planer tar form...


Oj vad jag har börjat fundera över nästa års projekt!

Det här är helt klart den bästa tiden... jag hörde att människan är som lyckligast precis innan det hon drömmer om blir verklighet och jaaaaa... Jag håller med! :) 

Nästa års odlingar planeras, skissas upp och görs om just nu. I år ska allt klaffa och allt ska hinnas med. 

Svarthavren jag fick från en odlare utanför Uppsala ska sås och ge vinterfoder till kaniner och höns, halm ska tas omhand, hö ska slås och nässlor ska torkas. Grönsaker ska odlas och ved ska sågas upp. Hela köksträdgården ska planeras om och vi ska satsa på att odla  mycket kål och rotfrukter som går att lagra länge. En stuka ska fixas till  och bär, äpplen och svamp ska samlas in. Vem vet om jag till och med lyckas ta mod till mig och slaktar några kaniner så vi får kött och päls. Hur som helst så bidrar kaninerna redan nu med finfin gödsel till köksträdgården så lite nytta har vi av dem även om det visar sig att jag är för feg för att slakta dem. ;)


2014 kommer att bli ett bra år! Känner det på mig. :)

Anna

1 kommentar:

  1. Vilket bra tänk! Så funderar jag inför varje nytt år. Hur mycket hinner jag få till? Nja, inte särskilt mycket men, som Du skrev, det känns rätt bra att planera. Trevligt att läsa Din blogg...Lilla gummann

    SvaraRadera