lördag 28 december 2013

Måste man välja?

Dagligen funderar jag på detta...

Måste man verkligen välja?

Kan man leva självförsörjande, uppleva kultur, resa, göra karriär, vara hemma med sina barn och samtidigt värna om miljön? Jag vill inte välja! Jag vill hinna göra allt men ibland känns det som att man måste bestämma sig för vilken sorts person man ska vara. Människor ska kategoriseras, etiketteras och räknas in i sina fack. Flyter man omkring ovanpå allt passar man plötsligt inte in någonstans. 

Jag vill inte välja så på något sätt ska jag få ihop ekvationen så jag kan göra allt det jag drömmer om. 


Anna

3 kommentarer:

  1. Varför måste man göra som andra tycker att man ska göra? Vill du göra allt detta eller vara dessa saker så var det, gör det. Att ens fundera över det gör att man ger dessa människor rätt. Rätt att tro att man ska vara på ett visst vis. Gå din egen väg. Det är ju ditt liv och du har bara ett liv :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte enkelt att på något sätt få ihop allt man vill göra och vem man vill vara/är, det bästa är ju faktiskt att man bestämmer själv vem man vill vara och förhoppningsvis slipper du välja och kan förverkliga alla dina drömmar :)

    Önskar dig en god fortsättning!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Jag tror att man visst kan välja allt du räknar upp. Man måste inte välja bara en sak.

    Man behöver heller inte passa in i ett fack. Se det inte som att du inte passar in någonstans. Se det istället som att du passar in överallt. Det viktiga är att du lever ditt liv som du vill.

    Kram/Mia

    SvaraRadera