söndag 20 maj 2012

Tonårsrufset lägger sig...

Kycklingarna börjar se riktigt skapliga ut nu. Tonårskycklingar är allt annat än vackra, men när de sedan börjar få ordning på fjäderdräkten blir de riktigt piffiga. När vi köpte kycklingar tidigt i våras kom vi hem med en låda fylld med 20 små duniga bollar av diverse raser. Nu kan vi äntligen börja urskilja vilka som är av vilken ras. 

Den här lilla hönan är av rasen svarthöns och till och med kammen är svart på dem. Jag tycker de är så söta med sina stora svarta ögon... De ser så snälla ut. :) Jag skulle kunna sitta och titta på hönsen i timmar om jag hade tid. Det finns inte mycket som är så rofyllt som att se hur de sprättar runt i hönsgården. 


Nu till något heeelt annat! 
Imorgon ska jag iväg på ett spännande fotouppdrag... Ett väldigt annorlunda hem ska fotas för en av de stora tidningarna. Roligt är bara förnamnet! :)) wihiiii!

Anna

5 kommentarer:

  1. Lycka till och hoppas du blir nöjd med bilderna. Roligt att det går så bra för dig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Vad snäll den svarta hänan ser ut. Jag gillar verkligen de djuren, de är så harmoniska och går där och pickar hela dagarna.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Låter spännande.
    Ha en fin kväll!
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Spännande! och fina höns du verkar ha.. fast jag egentligen har en liten fobi för fåglar :P

    SvaraRadera
  5. De är verkligen mysiga att titta på. Det händer rätt ofta att kaffet får intagas vid hönsgården för att det är så roligt att bara titta på dem.

    SvaraRadera