söndag 29 april 2012

Pizza med spenat

Har ni testat att lägga massor med färsk spenat på en pizza och sedan på med ost? 
Det är verkligen hur gott som helst! 

Jag gillar skarpt att laga italiensk mat under vår och sommar eftersom mycket utav de lite "svårare" grönsakerna som vi här i Sverige inte har en tradition att tillaga, finns med i det Italienska köket. Det finns bara så många rätter jag kan komma på med zuccini, kronärtskocka, aubergine, kardon, palmkål osv... Så när fantasin tryter går jag till mina Italienska kokböcker för att hämta inspiration. 

Pizza med spenat och mozzarella.

En annan sak jag undrar över är... om man tappar bort en låda med frösådd sparris i växthuset... har man då för många plantor eller ett för litet växthus? Jag letade som en tok efter de här idag men, tillslut fann jag dem inträngda mellan kål och tomater som väntar på att få komma ut på friland. Det är trångt om saligheten som man brukar säga! ;)

Sparris odlad från eget frö...

Anna



4 kommentarer:

  1. Det låter jättegott. Och jag håller på för litet växthus. :)

    SvaraRadera
  2. Underbart att kunna tappa bort sparrisen! Jag tycker du behöver större växthus så du kan sortera upp sådderna! ;) Susanne

    SvaraRadera
  3. Inte testat spenat på pizza, men det verkar verkligen vara värt ett försök.

    Vilken sött litet föl! Jag som är halvt uppvuxen med hur många ardenner som helst (kändes det som i alla fall) tycker dom är dom finaste hästarna av alla!

    Kramar och en riktigt trevlig Valborg!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej Anna, undrar om du har några bra recept på olika rätter med nässlor du kunde dela med oss? Jag är nyfiken på att testa något nytt :-).

    SvaraRadera