onsdag 16 november 2011

Reklam? Javisst!!!

För någon vecka sedan fick jag hem lite varuprover på glögg från kiviks musteri. Jag tycker att det är bra att det kommer fram alternativ till vinglöggen som är producerad av rätt saftigt besprutade vindruvor. Mer om gifter i vin kan du läsa om här. Så om man inte kan få tag på en ekologisk glögg så kan kanske dessa eller andra märken som inte inehåller vin, vara ett alternativ, inte minst därför att de är producerade i Sverige och därmed inte har färdats så långt. 

Ja, nu ska jag inte gå mer in på det... ;)

Vi har hunnit provsmaka glöggen längst till vänster och jag tyckte faktiskt att den var huuuur god som helst! Påminner mig lite om det äppelte man fick överallt i Turkiet när jag var där för sisådär 100 år sedan... Hur de andra smakar återkommer jag med eftersom vi smakat av dem.

Anna

2 kommentarer:

  1. Mmm, glögg! Snart, snart! Min man gör egen glögg som är tokgod men han håller hårt på att det får inte tjuvsmakas... 1:a advent är det som gäller hemma hos oss :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Följer er provsmakning med stort intresse. Är så insnöad på blossa glöggen att jag aldrig tänker efter innan jag handlar. Den glöggen blir det per atomatik, innan jag hinner tänka efter...

    SvaraRadera