torsdag 15 september 2011

Smyckesförvaring

Lille Gunnar är riktigt förkyld så det blev mest innepyssel igår också. Det är nästan det jag tycker är värst med hösten. Sjukdomarna vandrar runt bland barnen och oftast kan man räkna veckorna alla är friska samtidigt på en hand.


Jag förstår mig inte riktigt på smyckeskrin... Varför ska man lägga undan sina fina smycken? Näe, bättre att hänga upp dem på en tavla så man kan njuta av dem varje dag och inte bara när man ska på fest!

När man kombinerar skirt siden med lite grövre linne tycker jag att det händer något (som Ernst brukar säga!) ;0)

Jag häftade fast ett naturfärgat tyg av linne på en planka och gjorde "fjärilar" av tre olika sidentyger. Några häftade jag fast direkt på tavlan och några knöt jag fast i ett hampasnöre. Två "fjädrar" häftade jag fast och sedan spikade jag i några vanliga dyckert för att kunna hänga upp smyckena på. 


Vardagsglamour? 

Anna

6 kommentarer:

  1. Så fint! Gillar kombinationen av det lite grövre tyget, fjärilarna och blinget!

    Jag älskar också Ernst, karln är ju ett unikum! :)

    Är också hemma med barnen idag, men för en gångs är de inte sjuka. Planeringsdag på dagis och vips fick jag en dag med dem mitt i veckan. Vilken bonus! Är trött på att jobba heltid, det blir så lite tid för att bara vara. Men idag ska vi mysa, blåsa bubblor och plocka kastanjer.

    Hoppas ni får en fin dag trots baciller och att lillkillen kryar på sig snart! Kram från Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Måste ta efter den - jag som älskar smycken och flärd! (Och så älskar jag Ernst)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jag har jättemånga fina smycken men jag använder nästan alltid samma. Detta vore kanske en idé att testa. Hoppas ni kryar på er snart. Här verkar det som om det är förkylningar på g...

    SvaraRadera
  4. Såå fint!! Tack för tipset - igen=)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev!
    Själv har jag alldeles för dålig fantasi för att kunna knåpa ihop något sådant!
    Jag får nöja mig med att beundra er andra! ;)

    Ha en fin dag!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Vad snyggt och enkelt, man ska bara komma på ideérna! Jag tycker om färgkombinationen också.

    //Jessica

    SvaraRadera