fredag 12 augusti 2011

Betagen...

Jag samlar fröer från blommor och köksväxter varje dag nu.

Jag tycker det är ett fantastiskt trevligt pyssel på kvällarna när man ändå inte orkar göra något "riktigt". Egentligen var det inte förrän förra året jag började med det, men i år har jag redan fått ihop en skaplig skörd av små kuvert som snällt väntar till nästa säsong.

Lite knepigt är det dock eftersom man inte riktigt vet när och hur sakerna ska sås... Jag har ju liksom ingen påse att läsa på! ;0)



Mina aster har börjat blomma på riktigt nu. Jag blev helt betagen av färgen på den här. Ska försöka få in lite mer lila i mitt hem till hösten, får se hur hårda förhandlingarna blir med mannen...



Anna

2 kommentarer:

  1. vilken underbar färg din astern har, det blev jättefina bilder du har gjort, jag älskar astrar, får nog nästa vecka gå till blomsteraffären och köpa mig en bukett. Önskar dig en jättefin helg. Irene

    SvaraRadera
  2. Vacker färg och roligt med egna fröer ;)) Jag har också tänkt lila till hösten....har beställt gardiner och kuddar i plommon ;))
    kram susanne

    SvaraRadera