fredag 5 augusti 2011

Är det höst nu eller?


Mina aster börjar slå ut så man undrar...

Jag får lite ångest när jag ser att butikerna börjar sälja höstaster också! Neeeej, jag har inte ens hunnit börja förstå att det är sommar ännu... :0(



Ge mig mer sol och värme, jag är inte mätt ännu! Livet är så lätt att leva på sommaren och jag börjar så smått fundera på att emigrera till Italien. Det är troligen inte alls så romantiskt som jag drömmer om att det är, men var vore livet utan drömmar?

Anna

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det känns så!
    Några veckor är det allt kvar av sommaren!
    ha en fin Helg!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. Jag känner precis som du... alltid dubbla känslor när de första höstblommorna ger sig till känna. Jag är inte redo än!!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Håller med och bollkrysantemum säljer de också nu, det är verkligen höst för mig!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Jag håller med. Jag ser alldeles för många hösttecken fast sommaren knappt har börjat känns det som. Hua! Det går på tok för fort.
    På måndag börjar jobbet igen för min del så här ska tas till vara på varenda minut fram till dess, helst utan söndagsångest :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag hittade in till dig för första gången idag ;)) La till mig direkt...jättefin blogg med samma intresse som jag, trädgården!!!
    kram susanne

    SvaraRadera
  6. Livet skulle vara ingenting utan drömmar, i allafall är det vad som får mej frammåt. De är så vackra Astrarna så de får gärna komma för mej känns som allt annat vackert redan blommat ut. Kram Katta

    SvaraRadera
  7. Håller med dig. Det är sååå mycket enklare att leva på sommaren, lättare både fysiskt och psykiskt. Man kan ju inte gå och vara hängig när solen lyser tycker man. Men, men, jag skulle nog inte uppskatta vår underbara sommar om det inte kom en isande nordisk vinter utimellan. Men nog kunde sommaren fått vara någon månad längre... ;)

    SvaraRadera
  8. Nej inte höst - det heter sensommar!!! Hösten börjar inte först i oktober ju :-).

    Njut av augustis sköna mjuka ljus och alla dofter. Gå barfota i daggvått gräs. Skörda och njut... näppletid och björnbärstid...

    Sommaren är lååång...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Mer sommar...
    Ha en fin helg.
    Kram¨
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Absolut inte höst!! Det är bara dina aster som är väldigt tidiga! Ha en bra helg/ Christina

    SvaraRadera
  11. precis så kände jag när jag var på blomsterlandet sist..Panik....Vill ha sommar ett bra tag till...Kram

    SvaraRadera