torsdag 28 juli 2011

En dag i solen

Igår sken solen ääääntligen här hos oss!

Krusbären är skördade och jag gjorde kräm till lunch på en del.


Jag har en buske av röda och en av gröna krusbär i min trädgård. Jag undrar om man kan ta vintersticklingar av krusbär? Vinbär gick ju över förväntan och det vore härligt att kunna skörda riktigt mycket bär varje år...



Jag hoppas jag ger mina små troll sommarminnen de kan bära med sig ända upp i vuxen ålder...



Barnen hittar på så otroligt mycket tok just nu och jag börjar förstå Emils Pappa i Emil i Lönneberga. Det är bara en viss mängd bus man klarar av på en dag innan man tappar humöret... ;0)

Jag vet att jag kommer att se tillbaka på den här tiden i ett rosa skimmer om några år, men när man är mitt uppe i det kan det vara rätt påfrestande.



Idag väntar vi middagsgäster så nu ska jag fundera över vad jag ska bjuda på för mat...

Anna

4 kommentarer:

  1. Och jag ska på kalas både idag och i morgon så jag behöver inte fundera alls.....rätt skönt ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag känner igen mig! Med en fyraåring och en minst sagt vild tvååring känns allt arbete i trädgården ibland lite bortkastat. I sommar har det skövlats tomater och ryckts av rosenblad i en rasande takt, och i våras rök alla mina tulpaner så snart de nått knopp-stadiet. Plockat blommor, mamma! Svårt att bli arg då, men det kan vara lite frustrerande... Härlig krusbärskräm du gjort! Det är i alla fall ett av mina härliga barndomsminnen då min mormor gjorde sådan kräm, och det kommer det säkert bli för dina barn också! Kram från Hanna

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig i att tappa tålamodet ibland. Har tre pojkar mellan 6 och 13 och de kan vara minsta sagt påhittiga. Vad är det med pojkar och "farligheter"? Är det det minsta farligt så är det kul verkar de tänka. De är i allafall så söta goa när det ligger och sussar i sina sängar om kvällen:), då älskar man dem över allt annat. Jag tror och hoppas att barnen också minns de bästa stunderna!! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Det finns en till sak som är bra med igelkottar, de äter snokar ;)

    SvaraRadera